ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت تعدادی از فعالان چپ پشتیبان کوبانی در تهران

تعدادی از فعالان چپ پشتیبان کردهای کوبانی که در تهران تجمع کرده بودند، بازداشت شدند.

تعدادی از فعالان چپ پشتیبان کردهای کوبانی که در تهران تجمع کرده بودند، بازداشت شدند.

یکی از گردهمایی‌های در پشتیبانی از کوبانی ـ تجمع کردهای مقیم تهران در مقابل دفتر سازمان ملل

به گزارش کميته کزارشگران حقوق بشر، این فعالان چپ با عنوان «نيروهای چپ ترک، کرد و فارس»، بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۰ مهرماه در ميدان انقلاب تهران تجمع کرده بودند.

بنا به این گزارش از‌‌ همان ساعت نخست تجمع تلفن همراه بیشتر شرکت‌کنندگان قطع شد و تنها در يکی از تماس‌هايی که با يکی از شاهد‌های عينی برقرار شد، وی بازداشت اکثر شرکت‌کنندگان را تأييد کرد.

کميته کزارشگران حقوق بشر نوشته است که از تعداد دقيق بازداشت‌شدگان و محل نگهداری آن‌ها اطلاعی در دست نيست اما منابع ديگر از بازداشت حسين آذرگشسب، امين خسروی، سهند سعادتی، حسين جندقيان و کمال محمودی خبر داده‌اند.

در روزهای اخير گردهمایی‌هایی در اعتراض به کشتار مردم شهر کردنشين کوبانی در سوريه به دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) در برخی شهر‌های ايران از جمله تهران، سنندج، مهاباد، سردشت، مريوان و بوکان برگزار شد.

سایت «کردپا» در گزارش‌هایی نوشت این تجمعات در شهرهای مریوان و ارومیه به درگیری با نیروی انتظامی کشیده شد و شرکت‌کنندگان مورد ضرب و شتم مأموران نیروی انتظامی قرار گرفتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    ترکیه نیز به بمباران کردهها دست زده و حکومت اسلامی عملا از داعش حمایت میکند!

  • بهنام

    در یک توافق ننگین نانوشته از آمریکای جنایتکار تا خامنه ای پوشالی و اردوغان فاسد همه دست به دست هم داده اند تا کردها قتل عام شوند و نسل کشی کردها به انجام برسد .