ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تولد کودکان معلول در يک روستای نزديک صنايع اراک»

منابع خبری در ايران می گويند صنايع اراک باعث شده تا در روستای «کزاز» در استان مرکزی که نزديک صنايع بزرگ و پالايشگاه قرار دارد، نوزادان معلول متولد شوند.

منابع خبری در ايران می گويند صنايع اراک باعث شده تا در روستای «کزاز» در استان مرکزی که نزديک صنايع بزرگ و پالايشگاه قرار دارد، نوزادان معلول متولد شوند.

محاصره روستای «کزاز» اراک از سه طرف، پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه

روزنامه شهروند در شماره روز سه‌شنبه ۲۲ مهر می‌نويسد که اين صنايع برای روستائيان اهل کزاز «رونق و کار نياورده» بلکه «خاک و هوای آلوده، بچه‌های نارس، بچه‌های مُرده و مادران مريض آورده است.»

اين گزارش از زنانی در اين روستا سخن گفته که «بچه‌های مُرده می‌زايند، بچه‌های‌شان در چندماهگی در شکم‌هايشان می‌ميرند و کزاز پر است از اين زنان.»

نعمت‌‎الله طهماسبی، دهيار روستای کزاز گفته است: «يک روستا را با اين جمعيت که نمی‌توانيم از اين‌جا ببريم، از طرفی کسی نمی‌تواند بگويد اين صنايع تعطيل شوند، حتما راهی برای کاهش آلايندگی اين‌ها هست.»

به گفته وی «خيلی از بچه‌های روستا که سن‌شان تقريبا هم‌سن پالايشگاه و اين صنايع است يعنی الان ١٤ يا ١٥‌سال دارند از نظر ضريب هوشی خيلی پايين هستند و مدرسه استثنايی می‌روند.»

عليرضا قربانی، مسئول دفتر بهداشت و عضو شورای اين روستا نيز گفت است: «سرطان در روستا زياد است، سرطان خون داريم. سقط جنين خيلی داريم. آسم و بيماری‌های عصبی هم بين مردم زياد است. يک نوع سردردی در روستا شايع است که همه مردم دارند. برای همين خيلی مسکن می‌خورند. نه اين‌که آمار نداشته باشيم اما گفتند محرمانه است نبايد بگوييد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.