ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش شکاف طبقاتی و تعداد ثروتمندان کلان در جهان

بر پایه آخرین تحقیقات مؤسسه مالی «کردیت سوئیس»، ثروت در جهان کنونی بیش از هر زمان افزایش داشته اما شکاف طبقاتی و نابرابری نیز بیشتر شده است.

در حالی که اقتصاد بسیاری از کشورها در وضعیت وخیمی قرار دارد و گسترش بیکاری در هر گوشه از کره خاکی مشهود است؛ مؤسسه خدمات مالی و بانکداری «کردیت سوئیس» در تازه‌ترین گزارش خود گفته است ثروت در جهان بیش از هر زمانی در حال رشد است. این مؤسسه در همین حال از افزایش شکاف طبقاتی در جهان می‌گوید.

در «گزارش ثروت جهانی» آمده است که از نیمه سال ۲۰۱۳ تا نیمه سال ۲۰۱۴ ثروت جهانی انواع خانوار ۸/۳ درصد افزایش یافته و به رقم ۲۶۳ هزار میلیارد دلار رسیده است.

ایجاد ثروت به‌شکل ویژه در آمریکای شمالی و اروپا افزایش یافته است. در آمریکای شمالی با ۹۱۰۰۰ میلیارد دلار ثروت، ۱۱/۴ درصد و در اروپا با ۸۵۲۰۰ میلیارد ثروت ۱۰/۶ درصد افزایش داشته است.

  • ثروت جهانی خانوار ثروتمند در سال ۲۰۱۴ بر اساس منطقه (به میلیارد دلار)

این افزایش به دلیل عملکرد خوب بورس بوده، به‌ طوری‌که ارزش بازار سهام در آمریکا ۲۲/۶ درصد و در اروپا ۳۰ درصد جهش یافته است.

۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر میلیونر در جهان

«گزارش ثروت جهانی» در بخش دیگری از افزایش شدید تعداد میلیونرهای جهان خبر داده است. بر این پایه در جهان کنونی ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر میلیونر زندگی می‌کنند که این میزان سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیشتر از تعداد سال قبل است.

  • تعداد میلیونرها در کشورهای مختلف در سال ۲۰۱۴ (به میلیون دلار)

در همین حال تعداد ثروتمندان کلان (اولترا) در نردبان ثروت نیز افزایش داشته است. این گزارش تخمین می‌زند که ۱۲۸ هزار و ۲۰۰ نفر ثروتی بیش از ۵۰ میلیون دلار دارند.

  • تعداد ثروتمندان کلان (با بیش از ۵۰ میلیون دلار ثروت)

نابرابری و شکاف طبقاتی

پژوهش «کردیت سوئیس» همچنین به توزیع ثروت نیز توجه دارد و اشاره می‌کند که از آغاز بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ نابرابری و شکاف طبقاتی نیز شدت بیشتری گرفته است.

بر پایه این گزارش، نیمی از جمعیت جهان صاحب کمتر از یک درصد ثروت جهان هستند در حالی که ثروتمندترین دهک‌های جمعیت جهانی ۸۷ درصد ثروت جهان را در دست دارند.

بانک «یو‌بی‌اس» سوئیس همراه با مؤسسه تحقیقاتی Wealth-X سنگاپور گزارشی را در روز ۱۷ سپتامبر سال جاری منتشر کردند که آن‌ها نیز در گزارش خود گفتند رکورد تعداد میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۴ شکسته شد و ۱۵۵ عضو جدید به این گروه از جامعه پیوسته‌اند.

این گزارش اعلام کرد که تعداد ثروتمندان جهان نسبت به سال  ۲۰۱۳، هفت درصد افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش سن متوسط ثروتمندان جهان ۶۳ سال است و پنج درصد از آن‌ها ثروتی بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار دارند. حدود ۳۵ درصد دارایی این ثروتمندان در ۲۰ شهر بزرگ جهان متمرکز شده‌ است که نیویورک، مسکو و هنگ‌کنگ در صدر این شهرها قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.