ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۴۰ دانشجوی معترض در هنگ‌کنگ

بامداد امروز پلیس با دانشجویان معترض در هنگ‌کنگ درگیر شد. در این درگیری عده زیادی از معترضان و نیروهای پلیس مجروح شدند.

بامداد امروز پلیس با دانشجویان معترض در هنگ‌کنگ درگیر شد. بر اساس گزارش‌هایی که در رسانه‌های جهان منتشر شده، پلیس تاکنون ۴۰ تن از معترضان را بازداشت کرده است. در این درگیری عده زیادی از معترضان و نیروهای پلیس مجروح شدند.

بازداشت ۴۰ دانشجوی معترض در هنگ‌کنگ

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که بامداد چهارشنبه، ۱۵ اکتبر معترضان در نزدیکی محله اداری هنگ‌کنگ اجتماع کرده بودند. صدها تن از نیروهای پلیس به دانشجویان معترض حمله کردند و با اسپری فلفل تلاش کردند دانشجویان را متفرق کنند. این درگیری یک ساعت طول کشید و پلیس موفق شد راه را برای رفت و آمد اتوموبیل‌ها باز کند.

معترضان شب گذشته در محلات مرکزی شهر و از جمله در محله ادمیرالیتی و محله تجاری مونگ کونگ که به خاطر باندهای تبهکارش شهرت دارد تحصن کرده بودند.

خبرگزاری‌های دولتی چین معترضان هنگ‌کنگی را به توطئه علیه دولت متهم کرده‌اند. ژانگ شائومینگ، مدیر دفتر مرکزی دولت چین در هنگ‌کنگ گفته است جنبش اعتراضی دانشجویان طرفدار دموکراسی در هنگ‌گنگ خشم دولت چین را برانگیخته است. به گفته او بهترین راه این است که این اعتراضات خاتمه پیدا کند. وگرنه ممکن است مردم هنگ‌کنگ «بهای گزافی» را بپردازند.

دوشنبه ۱۳ اکتبر پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد موانعی را که دانشجویان معترض در خیابان‌های محلات ادمیرالیتی و مونگ‌کونگ ایجاد کرده‌اند، جمع‌آوری می‌کند.

یکشنبه ۱۲ اکتبر لئونگ چون ـ یینگ که مخالفان او را «عروسک خیمه‌شب‌بازی چین» می‌نامند، در تلویزیون اعلام کرد که «هیچ بختی» برای تغییر نظر پکن وجود ندارد و تظاهرکنندگان باید به خانه‌های خود بازگردند.

دانشجویان در اعتراض به انتخابات نظارتی و گزینشی در سال ۲۰۱۷ از روز جمعه ۲۶ سپتامبر به خیابان‌ها آمده‌اند. آن‌ها خواهان برکناری لیون چونگ یینگ، رییس شورای اجرایی هنگ‌کنگ شده‌اند.

گالری عکس: درگیری پلیس با معترضان؛ بامداد چهارشنبه، ۱۵ اکتبر

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.