ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجساد گورهای جمعی به دانشجویان مکزیکی تعلق ندارند

نتایج آزمایش تعیین هویت روی ۲۸ جسد کشف شده در گورهای جمعی در جنوب غربی مکزیک نشان می‌دهد که دانشجویان معترض و ربوده شده در میان آنها نیستند.

نتایج آزمایش تعیین هویت روی ۲۸ جسد کشف شده در گورهای جمعی در جنوب غربی مکزیک نشان می‌دهد که دانشجویان معترض و ربوده شده در میان آنها نیستند.

تجمع همکلاسی‌ها و بستگان دانشجویان ناپدید شده در برابر دادگستری ایگوالا

سرنوشت ۴۳ دانشجوی تربیت معلم مکزیکی پس از سه هفته همچنان نامعلوم است. افکار عمومی مکزیک مدت‌ها منتظر اعلام نتیجه آزمایش تشخیص هویت از ۲۸ جسد یافته شده در شش گور جمعی بود. اینک مقامات امنیتی مکزیک اعلام می‌کنند که اجساد متعلق به دانشجویان نیستند.

یسوس موریلو، دادستان کل مکزیک، عصر سه‌شنبه ۱۴ اکتبر در یک کنفرانس مطبوعاتی از نتیجه مقدماتی آزمایش تعیین هویت خبر داد و گفت: «اجساد سوزانده شده‌اند و به همین دلیل آزمایش روی آنها طول کشید. این جنازه‌ها ربطی به دانشجویان ناپدید شده ندارند.»

دادستانی مکزیک این را هم گفت که هنوز نمی‌توان این پرونده را مختومه اعلام کرد زیرا پیوسته گورهای دسته‌جمعی تازه‌ای کشف می‌شوند. هویت اجساد کشف شده در گورهای جمعی نیز اعلام نشده است. معلوم نیست این ۲۸ نفر برای چه و کی کشته و سوزانده شده‌اند.

دادگستری مکزیک در این میان، چند مأمور پلیس را دستگیر کرده‌ که در شهرستان مجاور ایگوالا در «cocola» اشتغال دارند. دادستان محلی گفت: «۱۴ نفر را در پیوند با موضوع ناپدید شدن دانشجویان دستگیر کرده‌ایم که در خشونت و پیگرد روز حادثه نقش داشته‌اند.» گفته شده که مأموران پلیس، دانشجویان را پس از چند ساعت بازداشت، به گروه‌های تبهکار گوئه‌ررو تحویل داده‌اند.

تاکنون و در مجموع، ۵۰ نفر در پیوند با موضوع ناپدید شدن دانشجویان معترض دستگیر شده‌اند که بیشترشان مأموران پلیس محلی در ایگوالا هستند. دانشجویان در روزهای پایانی سپتامبر با اتوبوس عازم تظاهراتی در اعتراض به وضعیت معلمان در روستاها بودند اما پلیس در راه به روی آنها آتش گشود. سه نفر کشته شدند و باقی نیز پا به فرار گذاشتند. پس از جنگ و گریز و درگیری مسلحانه پلیس با معترضان، ۴۳ نفر ناپدید شدند.

یکی از گورهای جمعی کشف شده در جنوب غربی مکزیک

مقامات مکزیکی می‌گویند رئیس باند تبهکاری محلی در درگیری‌ها کشته شده است. هم‌چنین اعلام شده که شهردار ایگوالا و برخی مقامات اداره پلبس با باندهای قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان همکاری داشته‌اند. شهردار ایگوالا متواری است.

کنشگران حقوق بشر تأکید می‌کنند که ناپدید شدن ۴۳ دانشجو امر تازه‌ای نیست و ربایش و قتل معترضان در ایالت گوئه‌ررو با سکوت مقامات قضایی ادامه یافته‌ است.

روز سه‌شنبه ۱۴ اکتبر، بستگان و دوستان این دانشجویان در اعتراض به نامعلوم بودن سرنوشت افراد ناپدید شده، به مقر دولت در ایگوالا حمله کرده و آنجا را آتش زدند.

در اروپا نیز پرسش در مورد سرنوشت دانشجویان بالا می‌گیرد. نمایندگان احزاب چپ در پارلمان اروپا، نامه‌ای خطاب به کاترین اشتون و رئیس جمهور مکزیک نوشته و خواستار روشن شدن ماجرا و ابعاد فعالیت باندهای تبهکار در این امر شده‌اند.

نمایندگان حزب «سبزها» در آلمان نیز در صدد طرح این موضوع در مجلس سراسری این کشور هستند. این طرح از دولت آلمان می‌خواهد مادامی‌که حقوق بشر در مکزیک به طور گسترده نقض می‌شود و  وضعیت دانشجویان ناپدید شده نیز روشن نشده، هیچ توافق امنیتی با دولت مکزیک امضا نشود.

پیدا شدن گورهای جمعی در مکزیک امری معمول است. از سال ۲۰۰۷ تا کنون و در رقابت‌های باندهای رقیب در قاچاق مواد مخدر، حدود ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.