ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلزله شدید بار دیگر مورموری ايلام را لرزاند

زلزله‌ای به قدرت ۵/۶ ريشتر بار دیگر مورموری واقع در استان ایلام، در مرز با استان‌های لرستان و خوزستان را لرزاند.

زلزله‌ای به قدرت ۵/۶ ريشتر بار دیگر مورموری واقع در استان ایلام، در مرز با استان‌های لرستان و خوزستان را لرزاند.

به گزارش منابع خبری ایران، اين زلزله در ساعت ۱۷ و پنج دقیقه روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه در عمق ۱۰ کيلومتری زمين در بخش‌های سرابباغ و مورموری رخ داد.

بر پایه گزارش‌های منتشرشده تاکنون ۱۶ نفر در اثر وقوع اين زمين لرزه زخمی شده‌اند اما گزارشی از تلفات و خسارات آن منتشر نشده است.

این زمین‌لرزه موجب ریزش کوه و بسته شدن جاده در دو مسیر آبدانان - مورموری و دشت عباس - مورموری شد که سپس هر دو مسیر پاکسازی و بازگشایی شدند.

در پی این زمین‌لرزه، پس لرزه‌ای به بزرگی ۴/۳ ريشتر همين منطقه را لرزاند. بنا به گزارش‌ها مردم منطقه دچار وحشت شده و در خيابان‌ها هستند.

صبح روز دوشنبه ۲۷ مردادماه سال جاری نیز زلزله‌ای به بزرگی ۶/۱ ریشتر در منطقه مورموری رخ داد و خسارات زیادی به مناطق مسکونی آن وارد کرد. در این زمین‌لرزه ده‌ها نفر زخمی شدند.

پس از این زلزله روز ۲۹ مردادماه زلزله‌زدگان منطقه مورموری هنگام بازدید عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران از مناطق زلزله زده نسبت به عدم ایجاد امکانات در منطقه یادشده اعتراض کردند.

اعتراض‌های مردم زلزله‌زده مورموری استان ایلام

مردم معترض خواهان ایجاد امکانات، آب، یخ، مواد غذایی، چادر و اسکان شدند. آن‌ها همچنین خواستار جبران خسارت‌ها از سوی مسئولان کشوری شدند.

از آن زمان این منطقه مدام از زلزله‌های متعدد لرزیده است. زمين‌لرزه‌های دو ماه گذشته اين منطقه با وجود زخمی کردن بيش از ۵۰۰ نفر و وارد آوردن يک هزار ميليارد ريال خسارت به بخش‌های مختلف اقتصادی و زيرساختی هيچ کشته و تلفاتی نداشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.