ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تدابیر ویژه برای مهار ابولا در آمریکا

بحران ابولا به آمریکا هم رسید. باراک اوباما تدابیر ویژه‌ای برای جلوگیری از شیوع ابولا در نظر گرفته است. در کنگره این تدابیر به بحث گذاشته می‌شود.

در آمریکا چهار بیمارستان به درمان بیماران مبتلا به ابولا اختصاص داده شده است. شبکه تلویزیونی «سی ان ان» به طور زنده تصاویر پرواز هواپیمایی را نشان داد که پرستار آمریکایی مبتلا به ابولا را به یکی از این چهار بیمارستان منتقل می‌کرد.

گزارش «سی ان ان» از انتقال پرستار آمریکایی مبتلا به ابولا؛ قیمت سهام شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا سقوط کرد

چهار بیمارستان اختصاصی برای درمان مبتلایان به ابولا و همچنین کمک‌رسانی گروه‌های کارآزموده به بیماران، بخشی از راه‌کارهایی است که دولت اوباما برای حل بحران ابولا در ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته است.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا پس از رایزنی با اعضای کابینه‌اش اعلام کرد: «به محض آنکه ابتلای فردی در آمریکا به ابولا تشخیص داده شود، یک گروه کارآزموده به محل اعزام می‌شود.»

این گروه می‌بایست بر تدابیر بهداشتی نظارت داشته باشد.

نشست اضطراری اوباما با اعضای کابینه‌اش برای حل بحران

پرستاران آمریکایی اعلام کرده‌اند که از آموزش‌های لازم برای پرستاری از بیماران مبتلا به ابولا برخوردار نیستند. مایک رولینگز، شهردار دالاس گفته است مسئولان بهداشت و درمان تلاش می‌کنند تدابیر ویژه‌ای برای جلوگیری از شیوع ابولا بیندیشند. یکی از این تدابیر اختصاص دادن چهار بیمارستان ویژه برای درمان مبتلایان است. فعلاً ۷۷ نفر در دالاس تحت مراقبت ابتلا به ابولا هستند.

دومین پرستاری که در بیمارستان دالاس به ویروس ابولا مبتلا شده، یک روز پیش از تشخیص بیماری از اوهایو به تگزاس پرواز کرده است. مقامات آمریکایی از ۱۳۲ مسافر پرواز ۱۱۴۳ خواسته‌اند خود را به مراکز درمانی معرفی کنند. پس از انتشار این خبر، قیمت سهام شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا سقوط کرد.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا سفر انتخاباتی‌اش لغو کرد و با اعضای کابیته‌اش یک جلسه اضطراری برای حل بحران ابولا تشکیل داد.

در سطح جهانی هم رایزنی‌ها برای حل بحران ادامه دارد. اوباما اعلام کرده که با صدر اعظم آلمان و نخست‌وزیران کشورهای فرانسه، بریتانیا و ایتالیا درباره راه‌کارهای حل بحران ابولا گفت‌و‌گو کرده است.

به گفته رییس جمهور آمریکا، هرگاه جامعه جهانی دامنه تلاش‌هایش در مبارزه با ابولا را گسترش دهد، آمریکا هم به سهم خود از این تلاش‌ها بهره‌مند می‌شود.

باراک اوباما اظهار امیدواری کرده که ویروس ابولا در آمریکا به زودی مهار شود. اما در همان حال هشدار داده که اگر اپیدمی ابولا در غرب آفریقا همچنان گسترش پیدا کند، مبارزه با این ویروس هر دم دشوارتر می‌شود.

شهردار دالاس اما اطمینان دارد که به زودی موارد دیگری از ابتلا به ابولا در دالاس مشاهده شود. او به «سی ان ان» گفته است: «اگر فردا صبح زود تلفن زنگ بزند و بگویند یک مورد تازه گزارش شده، تعجب نمی‌کنم. ما باید آماده مقابله با این ویروس باشیم.»

قرار است که امروز در کنگره آمریکا تدابیر بهداشتی برای مقابله با ابولا به بحث گذاشته شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.