ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح جدید مجلس برای مجازات "بدحجاب‌ها" و دارندگان آنتن ماهواره

شماری از نمايندگان مجلس ايران طرحی را آماده کرده‌اند که در آن پيش‌بينی شده «زنان بدحجاب» جريمه و دارندگان آنتن ماهواره به حبس محکوم شوند.

شماری از نمايندگان مجلس ايران طرحی را آماده کرده‌اند که در آن پيش‌بينی شده «زنان بدحجاب» جريمه و دارندگان آنتن ماهواره به حبس محکوم شوند.

در طرح شماری از نمایندگان مجلس اشتغال در ساعات شبانه برای مشاغلی که به خدمات زنان نياز دارند با دريافت مجوز از اماکن نيروی انتظامی مجاز است

به گزارش روز پنجشنبه ۲۴ مهر روزنامه اعتماد، اين طرح که به امضای ۳۶ نماينده مجلس رسيده، «صيانت از حريم عفاف و حجاب» نام دارد.

روح‌الله حسينيان، حسين نجابت، غلام‌رضا مصباحی مقدم، مهرداد بذرپاش، زهره طبيب‌زاده، فاطمه آليا، نيره اخوان بی‌طرف، لاله افتخاری و حسن کامران از جمله امضاکنندگان اين طرح هستند.

در يکی از مواد اين طرح از نيروی انتظامی خواسته شده با به کارگيری نيروهای زن، در انظار و اماکن عمومی به زنان «فاقد حجاب شرعی» تذکر بدهد و «زنانی که با پوشش غيرشرعی و نامناسب، عفت عمومی را جريحه‌دار می‌کنند ابتدا متعهد به شرکت در دوره‌های آموزشی و سپس به پرداخت جريمه نقدی از دو تا ۱۰ ميليون ريال محکوم کند.»

در ماده يک اين طرح هم آمده است: «چنانچه راننده يا سرنشينان وسايل نقليه اقدام به کشف حجاب، روزه‌خواری، مزاحمت برای نواميس يا حرکات غيرمتعارف خلاف عفت عمومی کنند بايد يک ميليون ريال جريمه شوند و در صورت تکرار علاوه بر ۱۰ نمره منفی، وسيله نقليه به مدت ۷۲ ساعت توقيف می‌شود.»

طبق ماده پنج اين طرح، «اشتغال به کار زنان در واحدهای صنفی بايد با رعايت حرمت آن‌ها و پرهيز از اختلاط با مردان و در ساعات متعارف يعنی هفت صبح تا ۱۰ شب باشد.» مشاغل پرستاری، پزشکی و مهمانداری هواپيما از شمول اين ماده استثنا شده است.

همچنين در اين طرح گفته شده که اشتغال در ساعات شبانه برای مشاغلی که به خدمات زنان نياز دارند با دريافت مجوز از اماکن نيروی انتظامی مجاز است.

در ماده دو اين طرح آمده که هيأت‌های رسيدگی به تخلفات اداری، زنان کارمند «بدحجاب» را به توبيخ کتبی با درج در پرونده استخدامی محکوم خواهند کرد و در صورت تکرار، خاطيان به کسر حقوق از يک ماه تا يک سال محکوم می‌شوند.

نمايندگان امضاکننده اين طرح همچنین در ماده هفت گفته‌اند که نصب و تعمير تجهيزات دريافت از ماهواره ممنوع است و «مرتکب را در مرتبه اول محکوم به پرداخت جزای نقدی و در صورت تکرار مشمول حبس دانسته‌اند.»

بر پايه اين طرح «مديران ساختمان‌ها هم موظف هستند نسبت به جمع‌آوری تجهيزات مرکزی غيرمجاز ماهواره اقدام و به ساکنين تذکر کتبی بدهند و عدم تذکر به ساکنان آپارتمان‌ها يا عدم ارسال گزارش به نيروی انتظامی موجب محکوميت مدير ساختمان به جزای نقدی خواهد شد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    باز هم خودشان را مضحکه خاص و عام میکنند و دوباره این مردم ایران هستند که به ریش حضرات میخندند . قوانینی که نتوان ان را اجرا کرد قانون نیستند ، بلکه مسخره هستند .

  • مرید

    هاشمی رفسنجانی در روز ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۶۵ با اختصاص بخشی از خطبه نماز جمعه به مساله خانواده و حجاب و عفاف، به انتقاد از رواج الگوهای غربی در بین خانواده ها پرداخته و درباره بدحجاب ها چنین می‌گوید: “فکرشده که اینها نوعا آدمهای مرفهی هستند که درد مشقت کار و این حرفها را نچشیده اند و با پولهای بادآورده ای که یا شوهرشان دزدیده یا خودشان می دزدند یا به ارث رسیده و یا از چیزهای دیگر، دیگر اینجوری بار آمده اند. و فکرشده که در هر منطقه ای یک اردوگاه برای اینها درست کنند و در آن اردوگاه وسایل کار بگذارند، معلمین اخلاق نیز درآنجا بگذارند"