ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا اشتباهی مقر کردهای کوبانی را بمباران کرد

جنگنده‌های آمریکایی در یکی از حملات خود به کوبانی، مواضع کردها را هدف گرفته‌اند. مدافعان کوبانی می‌گویند بیش از هر چیز به دارو و وسایل پانسمان نیاز دارند.

جنگنده‌های آمریکایی در یکی از حملات خود به کوبانی، مواضع کردها را هدف گرفته‌اند. مدافعان کوبانی می‌گویند بیش از هر چیز به دارو و وسایل پانسمان نیاز دارند.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌های ایالات متحده مواضع داعش در کوبانی را دست‌کم ۱۴ مرتبه در روز پنجشنبه ۱۶ اکتبر بمباران کرده‌اند. فرماندهی مرکزی آمریکا، این حملات را موفقیت‌آمیز خوانده و از انهدام دو مقر فرماندهی و ۱۹ ساختمان تحت کنترل «دولت اسلامی» در کوبانی خبر داده است.

اما ادریس ناسان، یکی از سخنگویان کردهای کوبانی به خبرگزاری آلمان گفته‌ است که جنگنده‌های آمریکایی در حمله‌ای اشتباهی، یک ساختمان متعلق به کردها را هدف گرفته‌اند. سایت کردی «روداو» در عراق از شش کشته خبر داده که یکی از آنها غیرنظامی است.

حمله یادشده، شامگاه چهارشنبه به ساختمانی در شرق کوبانی انجام شده است؛ جایی که بسیاری از زنان کرد در آن پناه گرفته بودند.

ادریس ناسان می‌گوید، در حال حاضر یک سوم کوبانی همچنان در کنترل داعش قرار دارد و یگان‌های YPG از باقی شهر با سرسختی دفاع می‌کنند. او تاکید کرده که کردها به دارو و وسایل پانسمان نیاز دارند: «آنتی‌بیوتیک، باند زخم و داروهای بیهوشی و بی‌حسی به شدت مورد نیاز هستند.» ناسان افزوده که مجروحان می‌میرند زیرا هیچ دارو و درمانی وجود ندارد.

۶۶۲ کشته در کوبانی

دیده‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) اعلام کرده که از آغاز نبرد در کوبانی در ماه گذشته ۶۶۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. ۲۵۸ نفر از واحدهای مدافع خلق و ۳۷۴ نفر از میان شبه‌نظامیان داعش بوده‌اند. ۲۰ نفر از قربانیان هم غیرنظامی و ده نفر دیگر از هم‌پیمانان «ی پ گ».

شبه‌نظامیان داعش از آغاز سپتامبر پیشروی به شهر خودمختار کوبانی در مرز سوریه و ترکیه را آغاز کردند. بیش از ۳۰۰ روستای حوالی کوبانی به سرعت به اشغال داعش درآمد و نزدیک ۱۶۰ هزار نفر به ترکیه گریختند.

در ۱۶ سپتامبر کوبانی محاصره شد. از آن زمان تاکنون رزمندگان کرد با پشتیبانی نیروی هوایی کشورهای ائتلاف، از شهر دفاع می‌کنند.

زید رعد حسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود، داعش و ابولا را دو بحران بزرگی خواند که جهان در حال حاضر با آن روبه‌روست. رعد حسین افزود که داعش عامل بالقوه نسل‌کشی است.

باراک اوباما در نشست فرماندهان نظامی «ائتلاف ضد داعش» در واشنگتن بار دیگر تاکید کرد که نابود کردن داعش، راه‌حل فوری ندارد. پنتاگون پیش‌تر اعلام کرده که مقابله با داعش به سه سال زمان نیاز دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گروه هایی از شهر کلن و هلند به کمک و حمایت مبارزان کوبانی شنافتند | اخبار آنارشیستی

    […] آمریکا اشتباهی مقر کردهای کوبانی را بمباران کرد […]