ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۶ جهانگرد و کوهنورد در کولاک هیمالیا کشته شده‌اند

در پی برف و بوران نامنتظره در هیمالیا ۲۶ کوهنورد و گردشگر کشته و ۸۵ نفر دیگر ناپدید شدند. شهروندان نپال، کانادا، لهستان، اسرائیل، چک، هند و ویتنام قربانیان بهمن هستند.

در پی برف و بوران نامنتظره در هیمالیا ۲۶ کوهنورد و گردشگر کشته و ۸۵ نفر دیگر ناپدید شدند. قربانیان بهمن، شهروندان نپال، کانادا، لهستان، اسرائیل، چک، هند و ویتنام هستند.

در زمان شروع کولاک، دستکم ۱۶۸ گردشگر خارجی در کوهپایه‌های هیمالیا در آناپورنا حضور داشتند. حداقل یک متر برف در پی بوران بر زمین نشست و صخره‌های زیادی نیز شکستند و فرو ریختند.

۴۰ امدادگر زبده توانسته‌اند بسیاری افراد مدفون شده زیر بهمن، به بیمارستان‌های کاتماندو انتقال دهند. سه شرپای محلی نیز در میان کشتگان بهمن هستند.

زمستان پیش‌رس در نپال، ناشی از توفان موسوم به «هدهد» است که روز سه‌شنبه ۱۴ اکتبر از سمت هندوستان به نپال رسید. بیشترین تلفات این کولاک در دامنه ارتفاعات هشت هزار متری «آناپورنا» بوده که یکی از قله‌های محبوب کوهنوردان است.

همه ساله هزاران گردشگر و کوهنورد در پاییز و در ماه اکتبر به این کوه می‌روند. اکتبر بهترین فصل برای رفتن به هیمالیاست اما زمستان پیش‌هنگام و هوای ناآرام پیش‌بینی نشده، گردشگران را غافلگیر کرد.

شش گردشگر آلمانی هم در میان آسیب‌دیدگان بوران هستند. عملیات نجات هنوز ادامه دارد. مقامات نپالی گفته‌اند که تعداد قربانیان می‌تواند بیش‌تر از ۲۶ نفر شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.