ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست اضطراری در کاخ سفید برای مهار ابولا

نگرانی‌ها پیرامون شیوع ابولا در آمریکا و ناکارآمد بودن تدابیر بهداشتی همچنان ادامه دارد. شامگاه ۱۶ اکتبر در کاخ سفید یک نشست اضطراری برگزار شد.

شامگاه پنجشنبه ۱۶ اکتبر نشستی اضطراری برای مهار کردن ابولا در کاخ سفید برگزار شد. ایالات متحده آمریکا در مبارزه با شیوع ابولا در نظر ندارد مرز‌هایش را به روی مسافرانی ببندد که از کشورهای ابولاخیز به این کشور سفر می‌‌کنند.

نشست اضطراری در کاخ سفید برای مهار ابولا در آمریکا

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا پس از این نشست اضطراری گفت: «از بحث و تبادل نظر با کار‌شناسان معلوم شد که اقدامات پیشگیرانه‌ای که در نظر گرفته شده، مؤثر‌تر از بستن مرزهاست.»

اوباما گفت مخالفتی با بستن مرز‌ها ندارد، اما چنین محدودیت‌هایی باعث می‌شود که مسافران از کشورهای سوم به آمریکا سفر کنند و درباره مبدأ سفر اطلاعات اشتباهی در اختیار مسئولان بگذارند و به این ترتیب نتوان منشأ شیوع ابولا را تشخیص داد.

اوباما تصمیم گرفته است برای مقابله با شیوع ابولا در آمریکا مرکزی ایجاد کند و همه اقدامات پیشگیرانه از طریق این مرکز هدایت شود.

وحشت آمریکایی‌ها از ابولا

رییس جمهور آمریکا به تأکید به این نکته اشاره کرده که احتمال ابتلا به ابولا برای شهروندان متعارف آمریکایی بسیار اندک است و از آن‌ها خواسته است که بی‌جهت نگران نباشند.

مورد پرستار آمریکایی که به خاطر پرستاری از یک مسافر لیبریایی در بیمارستانی در تگزاس به ابولا مبتلا شد، به بحث‌هایی درباره تدابیر بهداشتی در آمریکا دامن زده است. این خانم پرستار جمعه هفته گذشته با وجود آنکه تب داشت، با تأیید مقامات بهداشت و درمان با هواپیما از دالاس در ایالت تگزاس به کلیولند در ایالت اوهایو سفر کرد. پس از این سفر بود که معلوم شد او به ابولا مبتلا شده است. هواپیمای حامل او از گردونه پرواز‌ها خارج شد، همسفران پرستار آمریکایی و از جمله جند معلم تحت مراقبت قرار گرفتند، و مدارسی که معلمان در آن تدریس می‌کردند نیز تعطیل شدند.

در این میان، دولت اوباما تدابیر ویژه‌ای برای جلوگیری از شیوع ابولا در آمریکا در نظر گرفته. چهار بیمارستان اختصاصی برای درمان مبتلایان به ابولا و همچنین کمک‌رسانی گروه‌های کارآزموده به بیماران، بخشی از راه‌کارهایی است که دولت اوباما برای حل بحران ابولا در ایالات متحده آمریکا تعیین کرده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که تاکنون ۴۵۰۰ نفر در اثر ابتلا به ابولا جان سپرده‌اند. مرکز شیوع اپیدمی در غرب آفریقا و در کشورهای گینه، سیرالئون و لیبریا قرار دارد. به گفته سازمان بهداشت جهانی در هفته جاری تعداد مبتلایان به ابولا از ۹ هزار نفر تجاوز کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.