ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سپاه محدودیتی برای ضربه زدن به گروه‌های تکفیری ندارد»

یک فرمانده ارشد سپاه پاسدران در ایران گفته است این نیرو اگر لازم باشد می‌تواند به «گروه‌های تکفیری» در هر نقطه، از جمله در خاک کشورهای دیگر، ضربه بزند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌گوید این نیرو محدودیتی برای برخورد با گروه‌های «تفکیری» ندارد و می‌تواند در هرکجا با آن‌ها مقابله کند.

سردار سلامی، از فرماندهان سپاه، می‌گوید این نیرو محدودیتی برای برخورد با گروه‌های «تفکیری» ندارد

سرتیپ حسین سلامی تاکید کرد سپاه قصد دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر را ندارد. با این حال به گفته این فرمانده ارشد سپاه پاسداران در ایران، اگر سپاه احساس کند همسایگان ایران قادر نیستند به تعهدات خود عمل کنند یا این‌که اراده ای برای اجرای آنها وجود ندارد، در هر صورت این نیرو مجبور به برخورد با دشمنان خود می‌شود.

او در نشست خبری خود در زاهدان اعلام کرد اولویت سپاه پاسداران این است که خود سیستم های امنیتی کشورهای همسایه مانع رشد و توسعه ی این گروه‌ها شوند و از اقدامات آنها جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، او با تهدید این گروه‌ها گفت «آن‌ها باید بدانند ما سایه به سایه آنها را تعقیب می کنیم  و هر نقطه ای که باشند، حتی در داخل خاک کشورهای همسایه، آن ها را پیدا خواهیم کرد و اگر دست از شرارت بر ندارند بدون شک سپاه هیچ محدودیتی را برای خود جهت مقابله با آن ها قائل نمی شود».

با بالا گرفتن بحران امنیتی در عراق و قدرت گرفتن گروه داعش در این کشور، از نقش احتمالی سپاه قدس ایران در مقابله با داعش و یاری رساندن به دولت عراق سخن به میان آمده است. با این حال مقامات ایرانی و عراقی حضور نیروهای نظامی سپاه پاسداران در عراق را تکذیب کرده‌‌اند. ایران تاکید کرده است تنها مشورت نظامی به نیروهای کرد و نیروهای عراقی می‌دهد و حضور نظامی در این کشور ندارد.

«خطوط قرمز ایران داخل عراق و مناطق کردنشین است»

با این حال، یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، تاکید کرده است ایران برخی مناطق در داخل عراق و برخی مناطق کردنشین این کشور را به عنوان خط قرمز خود برشمرده است و  اجازه نمی دهد که ناامنی به سوی مرزهایش بیاید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، یدالله جوانی همچنین در مورد تهدیداتی که ممکن است از سوی چنین گروه‌هایی که در پاکستان هستند علیه ایران متوجه شود گفت:« ایران در زمینه این گروه‌ها آستانه تحملی دارد و نمی‌تواند شاهد این باشد که گروه‌هایی به عمق خاک پاکستان بروند و هر موقع که لازم بود تحرکی را داشته و مجدد بازگردند و ایران نیزفقط تماشاگر این صحنه باشد».

او به مقامات پاکستان هشدار داد که باید در قبال این قضایا پاسخگو باشند. جوانی با اشاره به گروگان‌گیری مرزبان‌های ایرانی و حوادث مشابه آن گفت اگر دولت پاکستان قادر نیست امنیت را برقرار کند، «ایران این توان را دارد که با تدبیر و رویکرد دیگر منابع ناامنی و تهدیدها را از بین ببرد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    هر کجا منافع ملی کشور ما در میان باشد باید قدرت نظامی ایران با شدت هر چه تمام با آن برخورد کند وما مردم ایران هم حمایت میکنیم در ضمن اگر ایران کسانی را به سوریه فرستاده باشد این حق ایران هست که نزدیک به 60 سال هست که از افغانی ها مثل شهروندان خودش برخورد میکند ومثل ایرانی ها در همه جای کشور ما آزاد ند پس استفاده از آنها در مواقعی هم لازم هست

  • nader

    تا حالا عراق و سوریه و یمن و لبنان و افغانستان و بحرین و غزه بود....حالت نوبت دخالت درپاکستان شد؟

  • Faryad

    علی شهروند افغانی: ایران دربدل 600 دلار مرا به جنگ سوریه فرستاد وال استریت ژورنال نوشته است که دست‌کم سه هزار شهروند افغانستان درنبرد سوریه اشتراک دارند. یکی از این افراد، "علی" است که از سوی گروه جبهه‌ی اسلامی اسیر شده‌است. براساس گزارش مذکور، علی که به جرم قاچاق مواد مخدر درایران زندانی بوده، گفته‌است که از سوی حکومت ایران پس از آزادی از زندان در بدل 600 دلار به جنگ سوریه فرستاده شده است. علی مرادی مدعی شده که نزدیک به یک صد و پنجاه نفر دیگر نیز همراه با وی وارد مرزهای سوریه شدند که شماری زیادی از آنها شهروندان افغان بودند. پنج افغان درجنگ سوریه کشته و در خاک ایران دفن شدند فرستادن افغان ها توسط حکومت ایران به جنگ سوریه ماجرایی تازه ای نیست درگذشته نیز گزارش های دراین زمینه انتشار یافته بود. درتازه ترین مورد، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه هفته جاری با انتشار گزارشی نوشت، که پنج شهروند افغان درجنگ سوریه کشته و اجساد آنها به کشور ایران به خاک سپرده شده اند

  • hasani

    شماها بعدتراز تکفیری و داعشی و......میباشید!

  • Majid

    و به فراموشی بسپاریم نتیجه ۸ سال مبارزه تکفیری با همسایه خود  را!!!