ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بوکو حرام دختران ربوده شده را آزاد می‌کند

ارتش نیجریه اعلام کرد با گروه اسلام‌گرای بوکو حرام به توافق آتش بس دست یافته و این گروه، دختران مدرسه‌ای به گروگان گرفته شده را آزاد خواهد کرد.

ارتش نیجریه تایید کرده است مذاکرات با گروه «بوکو حرام» به نتیجه رسیده و این گروه تندروی اسلامی پذیرفته است دختران گروگان گرفته شده را آزاد کند.

بوکو حرام بیش از ۲۰۰ دختر را به گروگان گرفته بود

آلکس باده، فرمانده نیروی دفاعی نیجریه، با اعلام این خبر گفت ارتش و بوکو حرام به توافق آتش بس دست یافته‌اند. او گفت این آتش بس در پی حدود یک ماه مذاکره میان دولت و بوکو حرام حاصل شده است.

گروه شبه نظامی بوکو حرام حدود شش ماه پیش با ربودن بیش از ۲۰۰ دختر مدرسه‌ای در شمال نیجریه بحرانی بزرگ در این کشور آفرید. بوکو حرام قصد داشت دختران ربوده شده را با جنگجویان این گروه که در زندان به‌سر می‌برند، مبادله کند. اما چنین مبادله‌ای را دولت نیجریه و بستگان دختران قبول نکردند.

ماجرای دختران ربوده شده به سرعت به بحرانی جهانی تبدیل و دولت نیجریه برای آزادسازی دختران از حمایت کشورهای برخوردار شد. آمریکا تعدادی سرباز و هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین برای کمک به نیجریه اعزام کرد.

گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری این کشور نیز به بوکو حرام را به جنگی تمام عیار تهدید کرد.

پس از آن تعدادی از دختران ربوده شده توانستند از چنگ شبه نظامیان بوکو حرام فرار کنند. اما همچنان تعدادی از آن‌ها در اسارت باقی مانده‌اند.

ابوبکر شیکاو، رهبر بوکو حرام چندی پیش اعلام کرده بود که دختران ربوده‌شده را می‌خواهد یا به‌عنوان برده بفروشد و یا آن‌ها را به ازدواج اجباری وادار سازد.

بوکو حرام ۲۲ اردیبهشت (۱۲ ماه مه ۲۰۱۴) با انتشار یک فیلم ویدئویی ۱۷ دقیقه‌ای، رهبر گروه را در حالی نشان داد که اعلام می‌کرد دختران ربوده‌شده به اسلام گرویده‌اند و اگر زندانیان اسلامگرا آزاد شوند، این دختران نیز آزاد خواهند شد. این گروه با تحصیلات به شیوه غربی مخالف است.

گروه بوکو حرام از سال ۲۰۰۹ میلادی عملیات مسلحانه خود را در نیجریه آغاز کرده است. از آن زمان تاکنون در پی حملات بوکوحرام هزاران نفر جان خود را از دست داده و صدها هزار نفر آواره شده‌اند که بسیاری از آنها در شهر مایدوگوری پناه جسته‌اند.

بوکوحرام  علیه مسیحیان و همچنین علیه مبلغان اسلامی که تفسیر دیگری از اسلام دارند و تماشاچیان فوتبال، دست به حملات مرگباری زده است. سازمان ملل هشدار داده که بوکوحرام امنیت کل منطقه غرب آفریقا را تهدید می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.