ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعداد قربانیان کولاک در هیمالیا به ۳۲ نفر رسید

بوران و بهمن در کمرکش هیمالیا همچنان قربانی می‌گیرد. امدادگران هنوز نتوانسته‌اند نشانی از ۴۰ کوهنورد گمشده پیدا کنند. چندین نفر در پناهگاه‌های دورافتاده در محاصره برف مانده‌اند.

بوران و بهمن در کمرکش هیمالیا همچنان قربانی می‌گیرد. امدادگران هنوز نتوانسته‌اند نشانی از ۴۰ کوهنورد گمشده پیدا کنند. چندین نفر دیگر در پناهگاه‌های دورافتاده در محاصره برف مانده‌اند.

چهار روز پس از بوران و کولاک نامنتظره در نپال، هنوز اثری از ده‌ها کوه‌پیما در  مسیر قله ۸۰۹۱ متری آناپورنا پیدا نشده است. رویترز به نقل از ارتش نپال می‌نویسد هنوز امکان دسترسی به شماری از کوهنوردان وجود ندارد که در پناهگاه‌های دور افتاده در محاصره سرما و بوران قرار گرفته‌اند.

فهرست واحدی از گمشدگان و نجات یافتگان نیز در دست نیست. یک عضو اتحادیه آژانس‌های کوه‌پیمایی نپال می‌گوید همه گمشدگان در امنیت به سر می‌برند اما به دلیل عملیات پراکنده نجات در منطقه‌ نمی‌توان چنین ادعایی را تایید کرد.

ماموران جستجو گفته‌اند در پرواز با هلی‌کوپتر ۸ یا ۹ جنازه جدید دیده‌اند اما نمی‌توانند آنها را به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر، منتقل کنند. گمان می‌رود این اجساد متعلق به باربران یا راهنماهای محلی باشد.

آناپورنا یکی از ده قله رفیع دنیاست و تور کامل گردش به دور دامنه و کمرکش آن حدود دو هفته طول می‌کشد. این تور از نظر تکنیکی آسان است اما نیاز به توان بدنی بسیار بالا دارد. سالانه هزاران نفر در تورهای کوه‌پیمایی دور کامل آناپورنا شرکت می‌کنند. اما فتح قله این کوه ۸ هزار متری بسیار سخت است و تعداد بسیاری کمی به استقبال آن می‌روند. ماه اکتبر اوج فصل راه‌پیمایی در اطراف این کوه‌هاست که اغلب بدون برف و خشک هستند.

گردشگران و کوهنوردان خارجی، روز سه‌شنبه ۱۴ اکتبر در جریان توفان "هدهد" گرفتار برف و بوران شدید شدند. این توفان پس از در نوردیدن هند و به بار آوردن خرابی‌های بسیار، به منطقه کوهستانی آناپورنا رسید. کولاک غیرمنتظره و بهمن پس از آن، راه‌پیمایان و گردشگران را غافلگیر کرد. گروهی نیز به دلیل ریزش صخره مجروح شده‌اند.

طبق تازه‌ترین اطلاعات، دستکم ۳۰ یا ۳۱ راه‌پیما، راهنما، باربر، ۳ چوپان و ۵ کوهنورد در یکی از قله‌های منطقه جان خود را از دست داده‌اند. منابع مختلف تعداد افراد نجات یافته را متفاوت اعلام کرده‌اند: برخی از مسئولان دولتی آن را ۲۰۰ نفر و دیگران ۳۴۰ نفر اعلام کرده‌اند. بسیاری آنها به دلیل عوارض یخ‌زدگی در بیمارستان بستری شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.