ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق «اجباری» ايران و چين در پتروشيمی به ضرر سازندگان داخلی

معاون وزیر نفت می‌گوید استفاده از منابع مالی چينی به سلطه چين بر پروژه‌ها و کاهش اختيار ايران خواهد انجاميد. از طرفی این توافق امکانی برای بازگرداندن درآمد‌های بلوکه‌شده نفتی است.

ايران و چين در صنايع نفتی و پتروشيمی به توافق‌نامه‌ مالی و اعتباری جديدی دست يافتند.

معاون وزیر نفت می‌گوید استفاده از منابع مالی چينی به سلطه چين بر پروژه‌ها و کاهش اختيار ايران خواهد انجاميد

محمد حسن پيوندی، معاون شرکت ملی صنايع پتروشيمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، ضمن اعلام خبر بالا افزود که در کنار اين توافق جديد، «برای خريد فناوری MTO برای تبديل متانول به الفين و پروپيلن تفاهم نامه‌ای به امضا می رسد.»

بر اساس اين گزارش، صنعت پتروشيمی ايران می‌خواهد تا توسعه و جهش در اين حوزه را با استفاده از منابع مالی و دانش فنی چينی‌ها به انجام برساند.

راهی بازگرداندن درآمد‌های بلوکه‌شده نفتی

این درحالی است که رضا پديدار، رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت، تصميم شرکت ملی صنايع پتروشيمی برای استفاده از خطوط اعتباری و مالی چينی در ۲۰ پروژه ملی را تنها راه برای بازگرداندن بخشی از درآمدهای نفتی بلوکه‌شده ايران در چين دانست.

او با بيان اينکه دولت راه ديگری برای آزادسازی درآمدهای نفتی بلوکه‌شده خود در چين ندارد، تاکيد کرد که خبر ورود کالاها و تجهيزات چينی در اين پروژه‌ها «خبر خوبی برای سازندگان داخلی نيست.»

در همين رابطه، عباس شعری مقدم، معاون وزير نفت و مديرعامل شرکت ملی صنايع پتروشيمی در گفت‌و‌گويی با ايرنا تصديق کرده است که استفاده از منابع مالی چينی به سلطه چين بر پروژه‌ها و کاهش اختيار ايران خواهد انجاميد.

وی با بيان اينکه ۲۰ طرح پتروشيمی ايران با خط اعتباری چين گشايش خواهد يافت، افزود: «در طرح‌های پتروشيمی که با فاينانس چينی ساخته خواهد شد حدود ۵۰ درصد کالا و تجهيزات اين پروژه‌ها توسط سازندگان چينی انجام می گيرد.» به عبارت ديگر در اين طرح‌ها ايران تنها واجد ۵۰ درصد «آزادی خريد» برای تامين کالا و تجهيزات است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    میشود از ساختن بمب و موشک صرفنظرکرده و جام زهر را نوش فرمایید؟!  چقدر غارت و بباد دادن پول مردم ؟!