ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگيری افراد مسلح با مأموران نيروی انتظامی در سيستان و بلوچستان

برای چندمين بار طی دو هفته گذشته، افراد مسلح با مأموران نيروی انتظامی در استان سيستان و بلوچستان درگير شدند. درگيری اين بار در زاهدان مرکز اين استان رخ داده است.

حسين رحيمی، فرمانده انتظامی استان سيستان و بلوچستان شامگاه يکشنبه ۲۷ مهر به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا) گفت: «اشرار مسلح با تيراندازی به سمت مأموران ناجا با اقدام مقابله به‌مثل رو‌به‌رو شده و ضمن دادن تلفات متواری شدند.»

به گفته وی «مأموران انتظامی مستقر در پاسگاه قطار خنجک زاهدان در درگيری با اشرار مسلح ضربات شديدی به آنان وارد کردند.»

رحيمی گفت: «اشرار مسلح با برجای گذاشتن يک دستگاه خودرو و موتورسيکلت از محل متواری شدند که پس از بررسی‌های لازم و خون برجای مانده روی وسايل نقليه يادشده، مشخص شد تعدادی از آنان زخمی يا کشته شده‌اند که ساير هم‌دستان‌شان با استفاده تاريکی شب آنان را انتقال داده‌اند.»

روز جمعه ۲۵ مهر نيز مرزبانی استان سيستان و بلوچستان ايران اعلام کرد که در درگيری با يک گروه مسلح چند نفر از افراد اين گروه و دو نظامی مرزبانی کشته شدند. اين درگيری نظامی پنجشنبه شب ۲۴ مهرماه رخ داد.

رهام بخش حبيبی، سرتيپ دوم سپاه پاسداران گفت که افراد مسلح قصد داشتند به خاک ايران وارد شوند اما مرزداران هنگ مرزی زاهدان در درگيری با آن‌ها چند تن از افراد مسلح را کشته و يک دستگاه خودرو، مقاديری سلاح و مهمات را توقيف و کشف و ضبط کردند.

به‌گفته وی در اين درگيری دو نفر از مرزبانان به نام‌های جواد باقری و رضا بارانی نيز کشته شده‌اند.

عصر روز سه‌شنبه ۲۲ مهر نيز افراد مسلح سه نفر از مأموران نيروی انتظامی را در منطقه راسک شهرستان سرباز واقع در جنوب استان سيستان و بلوچستان زخمی کردند.

همچنين در رويدادی ديگر در روز سه‌شنبه ۲۲ مهر در سيستان و بلوچستان، سه فرد مسلح در محله غريب‌آباد ايرانشهر با مأموران انتظامی درگير شدند.

هفته پيش از آن نيز در حمله مسلحانه به مأموران نيروی انتظامی در شهرستان سراوان اين استان، چهار مأمور کشته شدند. گروه جيش‌العدل مسئوليت اين حملات را بر عهده گرفت.

در سال‌های اخير استان سيستان و بلوچستان شاهد چندین حادثه اين‌چنينی بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.