ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلوگيری از ورود دوربين‌های صدا و سيما به ورزشگاه‌ها

فدراسيون فوتبال برای نخستين بار روز سه‌شنبه از ورود دوربين‌های صدا و سيما به ورزشگاه‌ها جلوگيری کرد. اين تصميم به دليل نداشتن توافق برای پخش حق تلويزيونی ليگ برتر فوتبال گرفته شد.

فدراسيون فوتبال ايران برای نخستين بار روز سه‌شنبه ۲۹ مهر از ورود دوربين‌های صدا و سيما به ورزشگاه‌ها جلوگيری کرد. اين تصميم به دليل نداشتن توافق با سازمان صدا و سيما برای حق پخش تلويزيونی ليگ برتر فوتبال گرفته شد.

روزنامه اعتماد روز چهارشنبه ۳۰ مهر گزارش داد که برای نخستين بار پخش مستقيم مسابقات ليگ ‌برتر فوتبال ايران با «مقاومت جدی فدراسيون فوتبال» انجام نشد و «تهديد» فدراسيون بالاخره اجرايی شد.

منصور قنبرزاده، مديرعامل باشگاه نفت در اين باره گفت: «راه ديگری برای فوتبال باقی نمانده بود. ۱۶ باشگاه ليگ برتری پای اين تصميم را امضا کردند و در واقع رئيس فدراسيون، وظايف سازمان ليگ از سوی ۱۶ باشگاه ليگ برتری وکالت دارند که در اين باره تصميم بگيرند و اين حق قانونی آن‌هاست.»

به گفته وی «اگر قرار باشد حق و حقوق فوتبال پرداخت نشود راهی نمی‌ماند جز آن‌که آن را از حالت حرفه‌ای به آماتور بازگردانيم.»

تقی سهرابی، مديرکل روابط عمومی سازمان صداوسيما نيز گفته که صداوسيما آمادگی پخش مسابقات فوتبال را داشت اما «به دليل کارشکنی فدراسيون فوتبال اين اتفاق محقق نشد.»

امير حسينی، مدير روابط عمومی فدراسيون فوتبال نيز در پاسخ به صدا و سيما گفت: «در موضوع حق پخش رقابت‌های ليگ برتر فوتبال سازمان صداوسيما هيچ‌گونه همکاری را انجام نداد.»

وی افزود: «فدراسيون فوتبال برای حل اين مشکل در نامه‌ها و مکاتبات متعدد با صداوسيما خواستار عقد قرارداد برای پخش بازی‌های ليگ برتر شد اما تاکنون با توجه به نزديک شدن به نيم فصل اين رقابت‌ها، سازمان صدا و سيما هيچ اقدامی در اين خصوص انجام نداد و ما در نهايت مجبور به ممانعت از ورود دوربين‌های صدا و سيما به ورزشگاه‌ها شديم.»

علی کفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال ايران هفته گذشته در نامه‌ای به مهدی تاج، رئيس سازمان ليگ فوتبال از وی خواست تا به دليل نداشتن توافق با سازمان صدا و سيما برای پخش تلويزيونی ليگ برتر فوتبال، به دوربين‌های تلويزيونی اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندهند.

مسأله حق پخش تلويزيونی مسابقات ليگ برتر فوتبال چندی است موضوع اختلاف سازمان صدا و سيما و فدراسيون فوتبال است که به‌رغم برگزاری چند جلسه مشترک توسط دو طرف هنوز به نتيجه روشنی نرسيده است. در سال‌های گذشته نير چند بار اين اختلافات پيش آمده بود.

در روز ۹ مهرماه جاری حسن تقدس‌نژاد، معاون مالی و اداری سازمان صدا و سيما، در اظهارات رئيس فدراسيون فوتبال مبنی بر جلوگيری از پخش مسابقه‌های ليگ برتر گفته بود: «ايشان هر چه به زبانش می‌آيد می‌گويد، به نظر من او به جهت نداشتن مديريت نمی‌تواند فدراسيون فوتبال را اداره کند. او معرفت و شرف و انسانيت را زير سئوال برد.»

وی درباره مبلغ خريد حق پخش مسابقات فوتبال گفت: «سال گذشته ۱۷ و نيم ميليارد داديم، امسال هم ۲۲ ميليارد می‌دهيم و در همين حد، بيشتر نمی‌دهيم.»

تقدس‌نژاد با تأکيد بر اين‌که مشکلی در پخش بازی‌ها پيش نخواهد آمد، افزود: «پخش بازی‌ها دست ماست، دست آقای کفاشيان نيست که جلوی آن را بگيرد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.