ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بارندگی در اهواز یک‌هزار نفر را راهی مراکز درمانی کرد

به دنبال بارندگی‌های دوشنبه شب گذشته ۲۹ مهرسال جاری در اهواز، حدود یک هزار نفر با علائم بیماری‌های تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

به دنبال بارندگی‌های دوشنبه شب گذشته ۲۹ مهر/۲۱ اکتبر سال جاری، حدود یک هزار نفر با علائم بیماری‌های تنفسی به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه جندی ‌شاپور مراجعه کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، ایرج نظری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفته است تاکنون حدود یک هزار نفر با علائم بیماری‌های تنفسی به مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

این بیماران سرپایی درمان شده‌اند و هیچ بیمار بدحالی در هیچ‌کدام از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری نشده است.

او اما تاکید کرده است: «هرچند که ممکن است تعدادی از این موارد نیز به علت حساسیت‌های معمول فصلی باشد ولی به علت اینکه بعد از بارندگی ایجاد شده ممکن است با موضوع بارندگی ارتباط داشته باشد.»

بیمارستان‌های استان اهواز به این منظور در آمادگی کامل هستند.

پارسال نیز به دنبال بارندگی‌هایی که از آن به عنوان باران‌های اسیدی نام برده شد، شمار زیادی از شهروندان اهوازی دچار مشکل تنفسی شدند و به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان خوزستان به‌ویژه اهواز مراجعه کردند و درمان شدند.

آلودگی تاسیسات نفتی و صنعتی، آتش زدن مزارع نیشکر، انباشت زباله، سکون هوا و رطوبت ۹۵ درصدی ازجمله عوامل باران‌های اسیدی در اهوازند.

بارش باران در روزهای اخیر سبب شده است تا مواد سمی و آلاینده در آب باران حل شود و به دنبال آن بارش باران‌های اسیدی تأثیرات منفی بر دستگاه تنفسی ساکنان شهر برجای بگذارد.

سال گذشته نیز آلودگی شدید هوا و بارش باران در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان هزاران نفر را در هفته‌های اخیر راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرد.

در هفته پیش از آن نیز مسئولان وزارت بهداشت گزارش داده بودند بیش از شش هزار نفر از مردم این شهر به دلیل آلودگی هوا دچار مشکلات تنفسی شده و نیاز به درمان و مراقبت‌های پزشکی پیدا کرده‌اند.

به جز هوای آلوده، آب آشامیدنی اهواز هم ناسالم است و گل ولای و ذرات معلق فراوانی در آن وجود دارد. در سال‌های اخیر اعتراض‌های زیادی نسبت به وضعیت آب اهواز صورت گرفته است. در آبان ماه امسال و در جلسه شورای حفاظت کیفی آب رودخانه کارون که در حضور معصومه ابتکار برگزار شد، اعضای شورا تایید کردند آب شرب اهواز در حال حاضر حتی برای شست‌وشو نیز مناسب نیست، اما با این حال مردم اهواز ناچار به نوشیدن آن هستند. عباس پاپی زاده، نماینده دزفول در مجلس و عضو شورای کیفی آب کارون نیز، خواستار پرداخت سهم دو درصد آلودگی نفتی برای جبران خسارت‌های زیست محیطی در خوزستان شد.

برآوردها نشان می‌دهد میزان شوری آب رودخانه کارون که در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ خورشیدی در حد ۶۰۰ میکروموس بوده اکنون به طور متوسط به بالای ۲۵۰۰ میکروموس رسیده است. میکرموس واحد اندازه‌گیری هدایت الکتریکی آب یا EC است و میزان املاح و نمک‌های موجود در آب را نشان می‌دهد.

افزایش شدید شوری آب رودخانه کارون باعث شده آب شرب اهواز به شدت کیفیت خود را از دست بدهد به طوری که دیگر برای کشاورزی و آشامیدن مناسب نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • معصومه

    خدا هم به اسید پاشی روی آورده!!!

  • سروش

    چرا مردم اهواز در اعتراض به هوای این شهر تجمعی انجام نمی دهند؟ فقط انتقال آب کارون ارزش تجمع داشت؟

  • مرید

    ملتی که نتواند حق خود برای داشتن رفاه و آزادی را بستاند برای لای جرز یا بیمارستان جندی شاپور خوب است. اگر یکی از این وقایع در زمان محمد رضا شاه رخ داده بود تمام چپ و راست و نخودی هایی که به خرج دولت در بهترین دانشگاه های دنیا درس خوانده بودند واویلا سر می دادند که چه ها شد. حالا همه و همه و از جمله پزشکان مفلوک بی هویت و بی مسئولیت دم فرو بسته اند تا مردم بمیرند