ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عروسک‌های رهبری و دومین نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی

در این نمایشگاه به جای «عروسک‌های رهبری»، باربی و اسپایدرمن تولید شده با مواد بازیافتی در داخل کشور به کودکان ایرانی عرضه شد. کودکان از تخفیف ۱۵ درصدی بی‌بهره ماندند.

مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره جایگاه فرهنگی این نهاد تبلیغی- ایدئولوژیک در فرهنگ کشور گفته بود: «ما میدان‌‌داریم.» با این‌حال در دومین نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی، حوزه هنری کودک و نوجوان که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند، حضور چشمگیری نداشت. تولیدکنندگان داخلی در غرفه‌ها به جای عرضه عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های اسلامی و مورد وثوق رهبر، باربی و برتز چیده بودند و همراه با این بازیچه‌ها، اسکوتر، اسکیت، اسباب‌بازی‌های باتری‌دار و الکتریکی، ربات‌ها، چرتکه‌ها، انواع پازل و بازی‌های مکعبی سه‌بعدی را هم به علاقه‌مندان ارائه کرده بودند.

چند عروسک باحجاب در کنار پلنگ صورتی و کودک ایرانی

علی فریادی مسئول تولیدی «متین» به خبرگزاری فارس گفته است تولیدکنندگان با کمبود شخصیت‌های ایرانی مواجه‌اند، برای همین چاره‌ای ندارند جز آنکه از همان شخصیت‌های غربی در تولید عروسک بهره ببرند.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که سال گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت، نسبت به اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های مورد استفاده کودکان هشدار داد. پس از این سخنان بود که حوزه هنری کودک و نوجوان بنیان گذاشته شد با این هدف که سیاست‌هایی برای تولید کالاهای مورد استفاده کودکان و نوجوانان تدوین و به بخش خصوصی ابلاغ کند. ثمره این تلاش محصولاتی مانند سرویس تخت‌خواب و کمد کودک «شکرستان» و خانواده «ثنا و ثمین و سینا» بوده است.

عروسک‌های غربی همچنان پرطرفدار

دولت در شرایط تحریم و تورم، ۲۱ درصد از هزینه‌های تولید چنین کالاهایی را به عهده گرفته و حوزه هنری کودک و نوجوان با برخورداری از چنین اعتباراتی با ۱۲۰ شرکت برای تولید اسباب‌بازی و وسایل مورد نیاز کودکان همکاری می‌کند. از دومین نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی در سالن حجاب کانون پرورش کودکان و نوجوانان چنین برمی‌آمد که بازیچه‌های اسلامی در این نمایشگاه جلوه‌ای نداشته است. «باربی»، «مرد عنکبوتی»، «بت‌من»، «اسپایدرمن» و «انگری برد» همچنان از اسباب‌بازی‌های مورد علاقه کودکان ایرانی‌ است و طبعاً در غرفه‌های نمایشگاه به خریداران عرضه شده بود.

مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفته بود بازیچه‌ها و وسایل تولید شده برای کودکان و نوجوانان باید به آنها «مسئولیت‌پذیری و تدین» بیاموزد. دولت هم ۲۱ درصد از هزینه تولید اسباب‌بازی‌های اسلامی را به عهده گرفته. متولی این بودجه حوزه هنری کودک و نوجوان، از زیرمجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است. اکنون معلوم نیست این بودجه به کدام تولیدکننده‌ها تعلق گرفته است. علیرضا خاکی، یکی از مسئولان شرکت «آوا تجارت رها» می‌گوید کارخانه‌ها و شرکت‌ها برای تولید اسباب‌بازی از مواد اولیه دست دوم و سوم یا همان مواد بازیافتی، استفاده می‌کنند.

قرار بود در دومین نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی به کودکان و نوجوانان ۱۵ درصد تخفیف دهند که این تخفیف را هم قائل نشدند. این نمایشگاه فردا، جمعه ۲ آبان به کار خود پایان می‌دهد.

گالری عکس: دومین نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.