ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشت زندانی در کرمان و شيراز اعدام شدند

صبح روز پنجشنبه اول آبان‌ماه، شش زندانی در زندان عادل‌آباد شيراز و دو زندانی در زندان شهاب کرمان اعدام شدند.

صبح روز پنجشنبه اول آبان‌ماه، شش زندانی در زندان عادل‌آباد شيراز و دو زندانی در زندان شهاب کرمان اعدام شدند.

عکس از آرشیو

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، شش زندانی عادل‌آباد شيراز که سه نفر از آن‌ها با اتهامات مربوط به مواد مخدر و سه نفر ديگر با اتهام سرقت مسلحانه به اعدام محکوم شده بودند، روز چهارشنبه جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند.

همچنين در زندان شهاب کرمان حکم اعدام دو زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر به مورد اجرا درآمد که آن‌ها نیز روز چهارشنبه به سلول انفرادی منتقل شده بودند. یکی از اعدام‌شدگان دادخدا نارویی نام دارد اما نام فرد دیگر معلوم نیست.

سعید عشایری نفر سومی بود که به سلول انفرادی زندان کرمان جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده بود اما اجرای حکم وی به‌دلايل نامشخصی به تعويق افتاده است.

جمهوری اسلامی ایران به‌رغم انتقادهای مکرر بین‌المللی از سوی نهادهای مدافع حقوق بشر همچنان به اعدام‌ها ادامه می‌دهد.

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران، چندی پیش ششمین گزارش‌ خود را در ۲۸ صفحه منتشر کرد. او در این گزارش نوشت که بین ژوئیه ۲۰۱۳ تا ژوئن ۲۰۱۴ دست‌کم ۸۵۲ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره ۶۹

    […] هشت زندانی در کرمان و شیراز اعدام شدند رادیو زمانه ۲ آبان ۱۳۹۳ صبح روز پنجشنبه اول آبان‌ماه، شش زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز و دو زندانی در زندان شهاب کرمان اعدام شدند. […]

  • faryad

    هشدار؛ می خواهند ریحانه را فردا اعدام کنند خبرگزاری هرانا – مادر ریحانه جباری در فیسبوک خود نوشت برای ملاقات آخر به زندان احضار شده و حکم ریحانه فردا صبح به اجرا در می‌آید. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ریحانه جباری، ۲۶ ساله، که از شش سال پیش در زندان بسر می‌برد، به اتهام قتل مرتضی سربندی، از کارکنان پیشین وزارت اطلاعات، محکوم به اعدام شده است. شعله پاکروان مادر ریحانه جباری در فیسبوک خود نوشت: «الان از دفتر زندان زنگ زدند. گفتند برای ملاقات آخر برویم به آدرسی که داده‌اند. امشب او را منتقل می‌کنند. فردا را برای اجرای حکم تعیین کرده‌اند.» گفتنی است، ریحانه جباری که در سن ۱۹ سالگی مرتکب قتل شد و در فروردین ۱۳۹۳ بعد از ۷ سال زندانی به‌جرم قتل به قصاص محکوم شده‌است. وی به اتهام قتل مرتضی عبدالعلی سربندی، ۴۷ ساله، بازداشت و محاکمه شد. جباری اتهام قتل را پذیرفت، اما مدعی شد مقتول قصد تجاوز داشته و او از خود دفاع کرده‌است.