ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعزام ۱۳۰۰ تن از شبه‌نظامیان ارتش آزاد سوریه به کوبانی

به ابتکار ترکیه، ۱۳۰۰ تن از شبه‌نظامیان ارتش آزاد سوریه به کوبانی اعزام می‌شوند. مذاکرات با یگان مدافعان خلق ادامه دارد. کردها ترکیه را به ایجاد سردرگمی متهم کرده‌اند.

ارتش آزاد سوریه که در حمص مستقر است اعلام کرده که قصد دارد ۱۳۰۰ تن از شبه‌نظامیانش را به کوبانی اعزام کند. به گفته رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه یگان مدافعان خلق در کوبانی از این پیشنهاد استقبال کرده است. رییس جمهور ترکیه می‌گوید ارتش آزاد سوریه و یگان مدافعان خلق در این‌باره مشغول گفت‌و‌گو و رایزنی‌اند.

یکی از شبه‌نظامیان ارتش آزاد سوریه

ترکیه هدفی ندارد جز ایجاد سردرگمی

فرات‌نیوز گزارش داده است که صالح مسلم، فرمانده یگان مدافعان خلق گفته‌های اردوغان را تکذیب کرده. به گفته صالح مسلم، یگان مدافعان خلق با ارتش آزاد سوریه در حال مذاکره است، اما تاکنون به نتیجه مشخصی دست نیافته. این فرمانده کرد به فرات‌نیوز گفته است: «ترکیه هدفی ندارد جز ایجاد سردرگمی.»

صالح مسلم، فرمانده یگان مدافعان خلق

کوبانی در شمال سوریه و در مرز ترکیه قرار دارد. این شهر از سه طرف محاصره شده. به همین جهت نیروهای اعزامی ارتش آزاد سوریه فقط از طریق خاک ترکیه و از شمال کوبانی می‌توانند وارد این شهر بشوند.

آنکارا مدت‌هاست که از ارتش آزاد سوریه در مبارزه با بشار اسد حمایت می‌کند. یگان مدافعان خلق در کوبانی و همچنین پیشمرگه‌های کرد در عراق نه تنها از حمایت ترکیه برخوردار نیستند، بلکه این کشور آن‌ها را به خاطر پیوندشان با حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در زمره گروه‌های تروریستی قرار داده و به همین دلیل از هرگونه کمک‌رسانی به یگان مدافعان خلق در کوبانی سر باز زده است.

فقط ۱۵۰ پیشمرگه کرد

دوشنبه، ۲۰ اکتبر آنکارا سرانجام تحت فشار ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا به عده‌ای از پیشمرگه‌های کرد اجازه داد از خاک ترکیه وارد کوبانی بشوند. اردوغان اما دستور داد که تعداد پیشمرگه‌ها از ۱۵۰ نفر تجاوز نکند.

اردوغان؛ ایجاد سردرگمی

مرکز فرماندهی آمریکا به رسانه‌های جهان خبر داده است که پیشروی تروریست‌های داعش به سوی کوبانی متوقف شده است. مرکز فرماندهی آمریکا می‌گوید یگان مدافعان خلق با پشتیبانی جنگنده‌های شکاری ائتلاف نظامی از عهده دفاع از شهر برمی‌آیند.  حقوق بشر در سوریه اما گزارش داده است که تروریست‌های داعش موفق شده‌اند به رغم بمباران‌ها بر مناطقی از شمال و مرکز کوبانی تسلط پیدا کنند.

در این میان شایعاتی هم مبنی بر استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی در کوبانی درگرفته است. هنوز هیچگونه نشانه‌ای که نمایانگر به‌کارگیری سلاح شیمیایی باشد وجود ندارد. برخی شاهدان عینی گزارش داده‌اند که اهالی کوبانی از تنگی نفس و دیگر علائم به کارگیری گاز خردل رنج می‌برند. بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرده که احتمال به‌کارگیری سلاح شیمیایی در کوبانی در دستور کار در شورای امنیت سازمان ملل قرار خواهد گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مجید

    به دور از هرگونه جهت گیری پ ک ک گروه تروریستی است-آلمان امریکا ترکیه و...به عنوان گروه تروریستی میشناسند-زیر مجموعهاین گروه هم پژاک سربازان میهن من را میکشد پس حمایت از یک گروه تروریستی به هر نحو درست نیست در این بین رسانه ها پیاز داغ رو زیاد کزدن چرا آمرلی را نگفتن چرا حلب را نگفتن و نمیگن مگر120هزار آدم کمه . در یک روز به اندازه تمام کشته های کوبانی تا به اینجا کشته شدند و من خودم از اردوغان دفاع میکنم.

  • عزت ملکی

    رهبران حزب اتحاد دموکراتیک کوردستان سوریه چنین خبری را تکذیب کردند و این خبر تنها ناشی از آرزوی سلتطان اردوغان، رهبرحکومت داعش ترکیه است!