ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تلاش برای اخراج يکی از مسئولان معاونت پارلمانی دولت ايران از مجلس»

شماری از نمايندگان مجلس ايران می‌گویند به دليل اين‌که محمدرضا خباز وقايع اسيدپاشی در اصفهان را با تصويب «طرح امر به معروف و نهی از منکر» مرتبط دانسته، «بايد از مجلس اخراج» شود.

شماری از نمايندگان مجلس ايران نامه‌ای را امضا کرده‌اند و در آن خواهان اخراج محمدرضا خباز، معاون امور تقنينی معاونت پارلمانی دولت از مجلس شده‌اند. اين نمايندگان می‌گويند به دليل اين‌که خباز وقايع اسيدپاشی در اصفهان را با تصويب «طرح امر به معروف و نهی از منکر» مرتبط دانسته، «بايد از مجلس اخراج» شود.

محمدرضا خباز، معاون امور تقنينی معاونت پارلمانی دولت

روزنامه اعتماد روز دوشنبه پنجم آبان نوشت که روح‌الله حسينيان، نماينده تهران در حال جمع‌آوری امضا عليه محمدرضا خباز است.

در اين نامه آمده که خباز روز سه‌شنبه هفته گذشته در مخالفت با ماده‌‌ای از طرح «امر به معروف و نهی از منکر»، حوادث اسيدپاشی اصفهان را به تصويب اين طرح در مجلس ارتباط داد و «بلافاصله رسانه‌های بيگانه و ضدانقلاب از اين مواضع سوءاستفاده کرده و زمينه تشويش اذهان عمومی را ايجاد کرده‌اند.»

بر پايه اين گزارش، حسينيان برای اين نامه حدود ۷۰ امضا جمع کرده و از هيأت رئيسه خواسته است که مواضع محمدرضا خباز دولت را محکوم کرده و اجازه ورود وی به مجلس را ندهد.

هم‌زمان با بررسی طرح حمايت از «آمران به معروف و ناهيان از منکر» در مجلس و افزايش انتقادهای مقام‌های حکومتی و مذهبی از «بی‌حجابی» در ايران، چند مورد اسيدپاشی به زنان در اصفهان گزارش شده که دست‌کم بخشی از افکار عمومی بر اين باور است اين اسيدپاشی در پیوند با «امر به معروف و نهی از منکر» و با هدف مقابله با «بدحجابی» انجام شده، موضوعی که البته مسئولان جمهوری اسلامی آن را تأييد نمی‌کنند و مرتبط دانستن اسيدپاشی‌ها با امر به معرو و نهی از منکر را «توطئه ضد انقلاب» می‌دانند.

با اين وجود مقام‌های پليس ايران گفته‌اند که اسيدپاشی روی زنان کار يک نفر بوده است. اسيدپاشی وسط يک نفر بر روی زنانی که هيچ نسبتی با يکديگر ندارند، فرضيه مرتبط بودن آن با «امر به معروف و نهی از منکر» را تقويت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    باید حسینیان  و  ۷۰ نماینده  داعشی که با  امضا ی   نامه‌ ای  خواهان اخراج محمدرضا خباز شده اند ٬  بعلت اینکه با پول اهدایی و دزدی رحیمی به مجلس راه پیداکردند از مجلس اخراج کرد .

  • فرهاد - فریاد

    یک موتوری با دو نفر سرنشین اسید پاشیدند این مربوط است به اولین مصاحبه ها . پس یک نفر نبوده دو نفر بوده است از طرفی موضوع وقتی شخصی ست عشقی ست یا مالی ست که پای یک یا دو قربانی مطرح باشد نه 16 نفر . و یا بقول خود گزارش دادستانی چهار نفر . آنقدر اخبار ضد و نقیض در این مدت توسط حکومت داده شده که خود نشان میدهد این جنایت از امر شخصی فراتر رفته و موضوعی عقیدتی و ایمانی ست و ربط به امر بع معروف و نهی از منکر دارد اگر یک نفر با وجدانتر از شما پیدا شده و حقیقت را گفته نباید ناراحت شوید اما موضوع اینست که تا سیخ را در آتش می گذارند دزد با خبر میشود نقدی طائب حسین شریعتمداری کیهان یا امام جمعه ی اصفهان کسانی هستند که مانند قتلهای زنجیره ای پای قدر قدرتهای خارجی را پیش می کشند که وزارت اطلاعات سپاه بسیج و لباس شخصی ها را عاجز کرده دانشمندان اتمی را ترور می کند اسید پاشی می کند قتلهای زنجیره ای انجام میدهد احمد خمینی املشی و ... ترورهای زنجیره ای خارج کشور و مخالفین جمهوری اسلامی را انجام میدهد و ... اگر این همه نیروهای امنیتی که موقع رجز خوانی همه از هم سبقت می گیرند بی عرضه هستند و هر کس هر کاری تو این کشور می تواند انجام بدهد نمی توانند کاری کنند بهتر است تعطیل شوند و بودجه ی بی خود مصرف نکنند . و اینهمه مردم را اذیت نکنند . این رجزخوانها فقط بلدند عکاس و وب نگار و خبرنگار و زنها را بگیر و ببند کنند ؟ اسید پاشی میشود دو نفرمعلم در بلوچستان ترور میشوند مرزها دائم در حال درگیریست و ... دست آخر همه ی کارها را خارجی ها به راحتی انجام میدهند . بی عرضه ها