ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استاندار اصفهان: مظنونان اسيدپاشی، عامل جنايت نبودند

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان گفته ده‌ها نفری که به ظن دخالت در اسيدپاشی‌ها تاکنون بازداشت شده‌اند، نقشی در اين وقايع نداشته‌اند.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان گفته ده‌ها نفری که به ظن دخالت در اسيدپاشی‌ها تاکنون بازداشت شده‌اند، نقشی در اين وقايع نداشته‌اند.

یکی از پلاکاردهای معترضان به اسیدپاشی‌ها در اصفهان

به گزارش روز سه‌شنبه ششم آبان روزنامه شرق، زرگرپور افزوده: «حتی تا ۹۰ درصد روی يک ‌نفر مطمئن شديم اما سرانجام ثابت شد وی نيز اين جنايت را انجام نداده است.»

هم‌زمان با بررسی حمايت از «آمران به معروف و ناهيان از منکر» در مجلس ايران و افزايش انتقادات مقام‌های حکومتی و مذهبی از «بی‌حجابی» در ايران، چند مورد اسيدپاشی به زنان در اصفهان گزارش شد که دست‌کم بخشی از افکار عمومی بر اين باور است اين اسيدپاشی با هدف مقابله با «بدحجابی» انجام شده، موضوعی که البته مسئولان جمهوری اسلامی آن را تأييد نمی‌کنند و مرتبط دانستن اسيدپاشی‌ها با امر به معروف و نهی از منکر را «توطئه ضد انقلاب» می‌دانند.

در همين حال آمار و اطلاعات ارائه شده از قربانيان اسيدپاشی در اصفهان با يکديگر متناقض است. در حالی که حسين ذوالفقاری معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور شمار قربانيان اسيدپاشی را چهار نفر اعلام کرده اما سرتيپ اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده پليس ايران وقوع «هفت يا هشت مورد» اسيدپاشی در اصفهان در ماه‌های اخير را تأیيد کرده است.

به دنبال وقوع اين اسيدپاشی‌ها، مردم در اصفهان و تهران در اعتراض به ناامن بودن فضای شهری و حمله‌های متعدد اسيدپاشی به زنان تجمع کردند. در اصفهان تجمع کنندگان مقابل دادگستری رفته‌ و خواستار برخورد سريع‌تر با عوامل اين جنايت‌ها شدند. برخی از معترضان در چند شهر بازداشت شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    فرمانده سپاه استان بوشهر، از آموزش ۴۰۰ تیم برای امر به معروف و نهی از منکر در این استان خبر داده است.!! به گزارش خبرگزاری مهر، فتح‌الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر عصر روز شنبه در نشستی اعلام کرد که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، در همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر تشکیل شده و فعالیت دارند.!! به گفته فتح‌الله جمیری، شهرهای خورموج، برازجان، کنگان و گناوه، موقعیت و بافت ویژه‌ای را دارند که این طرح با گستردگی بیشتری در این چهار شهر اجرا خواهد شد!!

  • معصومه

    «حتی تا ۹۰ درصد روی یک ‌نفر مطمئن شدیم اما سرانجام ثابت شد وی نیز این جنایت را انجام نداده است.»: زیر شکنجه به هر کاری که بگید اعتراف کرده بود(90%) که طرف یهو پسر خاله نوه عموی خاله دایی رییس دارایی از آب در اومد