ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأثیر منفی بحران اقتصادی بر وضعیت کودکان کشورهای غنی

یونیسف هشدار داد که در بیش از نیمی از کشورهای غنی، بحران اقتصادی تأثیر دردناکی بر رفاه کودکان گذاشته و فقر به شدت افزایش یافته است.

سازمان یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد، در گزارشی تازه‌ از بحران اقتصادی در کشورهای غنی اعلام کرده که در بیش از نیمی از این کشورها فقر به‌شدت افزایش یافته و وضعیت رفاه کودکان وخیم شده است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مرکز تحقیقات یونیسف این گزارش تازه را روز سه‌شنبه ۲۸ اکتبر / ۶ آبان منتشر کرد و در آن نرخ فقر کودکان ۴۱ کشور از مرفه‌ترین کشورهای جهان را در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ مقایسه کرده است.

برپایه این گزارش، در این چهار سال به‌دلیل بحران اقتصادی، فقر مالی کودکان در ۲۳ کشور غنی بیشتر شده است. کشورهای جنوب اروپا (اسپانیا، یونان و ایتالیا)، کرواسی، کشورهای بالتیک و سه کشور ایرلند، ایسلند و لوکزامبورگ، به‌عنوان کشورهایی شناخته شده‌اند که به‌شدت متأثر از رکود اقتصادی بوده‌اند و فقر کودکان در آن‌ها در این بازه زمانی افزایش یافته است.

در زمینه افزایش فقر، فرانسه با افزایش ۱۵/۶ درصد به ۱۸/۶ درصد نرخ فقر، در رده سی‌ام در میان ۴۱ کشور قرار دارد که به‌گفته این گزارش حدود ۴۴۰ هزار نفر به تعداد کودکان فقیر در فرانسه افزوده شده است.

یونیسف همچنین افزوده است که در برخی از این کشورها توانایی دولت‌ها برای کاهش فقر در میان کودکان کاهش یافته است.

در مجموع تعداد کودکانی که در طول بحران اقتصادی به فقر دچار شده‌اند در این مدت ۲/۶ میلیون نفر بیشتر شده است. این تعداد در سال ۲۰۰۸، چهار میلیون و در سال ۲۰۱۲، ۶/۶ میلیون کودک بوده است.

بر اساس این گزارش حدود ۷۶/۵ ميليون کودک در ۴۱ کشور غنی دنیا در فقر به‌سر می‌برند.

این افزایش در نرخ فقر را می‌توان با «وخامت مداوم وضعیت خانواده، عمدتاً به دلیل از دست دادن شغل» یا کاهش خدمات عمومی توضیح داد.

گزارش یونیسف تأکید می‌کند که یونان بیشترین تأثیرات منفی را از بحران اقتصادی در این زمینه گرفته و نسبت کودکان فقیر و به‌شدت محروم این کشور در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، سه برابر شده است.

«نه گوشت و نه ماهی»

از سال ۲۰۰۸ درصد خانواده‌های دارای کودک در کشورهای استونی، یونان و ایتالیا که نمی‌توانند در هر دو روز گوشت قرمز، مرغ یا ماهی بخرند بیش از دو برابر شده است.

یونیسف: حدود ۷۶/۵ ميليون کودک در ۴۱ کشور غنی دنیا در فقر به‌سر می‌برند

یونیسف می‌افزاید در ۱۸ کشور غنی خانواده‌ها و دولت‌ها راه‌کارهایی برای حل بحران یافته و نرخ فقر کودکان را کاهش داده‌اند. شیلی، فنلاند، نروژ، لهستان و جمهوری اسلواکی از زمره این کشورها هستند.

به‌گفته سازمان یونیسف این‌ها شواهدی است که نشان می‌دهند می‌توان فقر کودکان را کاهش داد به شرطی که دولت‌ها این راه‌ها را به اجرا گذارند.

بحران همچنین بر وضعیت نوجوانان و جوانان نیز تأثیر منفی شدید گذاشته است. یونیسف تأکید می‌کند که ۳۰ درصد به تعداد نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله‌ای که در کشورهای کرواسی، قبرس، یونان، ایتالیا و رومانی تحصیل و آموزش خود را دنبال نمی‌کنند و شغلی ندارند افزوده شده است.

در اتحادیه اروپا، ۷/۵ میلیون جوان (تقریبا معادل جمعیت سوئیس) در سال ۲۰۱۳ نه کار کرده‌اند، نه تحصیل و در هیچ دوره آموزشی شرکت نکرده‌اند. این تعداد حدود یک میلیون نفر بیشتر از ۲۰۰۸ است.

به‌گفته یونیسف «نبود راه‌حل‌هایجسورانه از سوی دولت‌ها می‌تواند پیامدهای منفی بلندمدت روی جوامع بگذارد».

یونیسف از دولت‌ها خواسته تا تدابیری برای ریشه‌کن کردن فقر کودکان در کشورهای توسعه‌یافته بیندیشند. صندوق کودکان ملل متحد تأکید کرده است که «دولت‌ها باید برای ریشه‌کن کردن فقر شدید سرمایه‌گذاری کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.