ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«فرودگاه مهرآباد تا ده سال دیگر نیز منتقل نمی‌شود»

باوجود هشدار برای انتقال فرودگاه مهرآباد از داخل شهر تهران به «فرودگاه امام خمینی» در خارج از شهر، مقامات مسئول می‌گویند شرایط این جا به جایی تا ده سال دیگر نیز فراهم نمی‌شود.

با وجود هشدارها در مورد ضرورت انتقال فرودگاه مهرآباد از داخل شهر تهران به «فرودگاه امام خمینی» در خارج از شهر، مقامات مسئول در ایران می‌گویند شرایط این جابه‌جایی تا ده سال دیگر نیز فراهم نمی‌شود.

فرودگاه مهرآباد اکنون در میان محلات مسکونی تهران است

محمد علی ایلخانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور می‌گوید زمانی که فاز دوم «فرودگاه امام خمینی» به بهره‌برداری برسد، می‌توان بخشی از پروازهای داخلی مهرآباد را به این فرودگاه منتقل کرد. ایلخانی به خبرگزاری ایلنا گفته است درحال حاضر فرودگاه امام از نهایت ظرفیت خود برای انجام پروازهای خارجی استفاده می‌کند و ظرفیتی برای پوشش پروازهای داخلی مهرآباد ندارد.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، تکمیل خط متروی مهرآباد و فرودگاه امام نیز عامل بسیار مهمی است و قطعا انتقال بخشی از پروازهای داخلی به این فرودگاه منوط به بهره‌برداری و افتتاح متروی این مسیر است و تا پیش از آن نمی‌توان این جابه‌جایی را انجام داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار بود متروی فرودگاه امام دو سال پیش افتتاح شود، تاکید کرد: «پروژه تکمیل متروی فرودگاه امام از برنامه پیش‌بینی شده خود عقب مانده است و این پروژه باید تاکنون به افتتاح می‌رسید.»

پیش‌تر، شورای شهر تهران خواهان انتقال فرودگاه مهرآباد به خارج از پایتخت و دور از محلات مسکونی شده بود. نگرانی‌ها در مورد محل این فرودگاه به ویژه پس از سانحه سقوط یک فروند هواپیمای «ایران ۱۴۰» در مرداد ماه ۱۳۹۳ در محلات اطراف فرودگاه مهرآباد بیشتر شد.

طبق استانداردهای بین‌المللی، فرودگاه‌ها نباید در مرکز شهر قرار بگیرند، فرودگاه مهرآباد ۵۰ سال قبل اطراف شهر بوده است اما اکنون در اطراف آن مناطق مسکونی ساخته شده است.

از فرودگاه مهرآباد روزانه حداقل ۲۰۰ پرواز انجام می‌شود که این تعداد پرواز تاثیر زیادی از نظر تولید آلودگی‌های مختلف در مناطق اطراف دارد. آلودگی هوا و آلودگی‌های صوتی بخشی از تاثیرات مخرب زیست‌محیطی فرودگاه‌ها هستند.

بررسی‌های انجام شده توسط سازمان هواپیمایی کشور نشان می‌دهد هر فروند هواپیما که در فرودگاه مهرآباد نشست و برخاست می‌کند، به اندازه سه هزار خودرو آلودگی زیست‌محیطی ایجاد می‌کند. به این ترتیب، آلودگی‌هایی که از پرواز هواپیماها متوجه سلامت شهروندان تهرانی به‌خصوص ساکنان منطقه مهرآباد است، به مراتب بیشتر از آلودگی خودروهایی است که در خیابان‌های پایتخت تردد می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مازیار

    سلام انتقال فرودگاه مهرآباد فقط برای این هست که یه عده سپاهی و دولتی زمین های فرودگاه رو بالا بکشند