ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۲ زندانی طی ۱۱ روز در زندان مرکزی اروميه اعدام شده‌اند

از روز ۲۶ مهرماه تا ۷ آبان‌ماه، ۱۲ زندانی متهم به جرائم مواد مخدر، قتل و سرقت مسلحانه در زندان مرکزی اروميه اعدام شده‌اند.

از روز ۲۶ مهرماه تا ۷ آبان‌ماه، ۱۲ زندانی متهم به جرائم مواد مخدر، قتل و سرقت مسلحانه در زندان مرکزی اروميه اعدام شده‌اند.

احمد شهید در ششمین گزارش خود گفته است بین ژوئیه ۲۰۱۳ تا ژوئن ۲۰۱۴ دست‌کم ۸۵۲ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران از یک منبع آگاه اطلاع يافته است که روز شنبه ۲۶ مهرماه، پنج زندانی محکوم به اعدام به اتهام جرائم مواد مخدر از بند ۱۵ زندان اروميه به قرنطينه اين زندان منتقل شده و در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقيقه همگی اعدام شده‌اند.

بنا به این گزارش نام این پنج زندانی فخرالدين قویدل، اسفنديار قهرمانی، نجات کريمی، آرش سيگاری و بهرام صديقی است.

روز يکشنبه ۴ آبان‌ماه نیز پنج زندانی ديگر به نام‌های صلاح‌الدين بهنام کردار، رشيد عليزاده کردار، رضا طهماسبی، يونس گلبهار و لطيف محمدی در اين زندان اعدام شده‌اند.

جرم این افراد، به جز لطيف محمدی، حمل و نگهداری مواد مخدر بود. لطيف محمدی متهم به قتل و سرقت مسلحانه بود که بعدتر حکم قصاص برای قتل با رضايت خانواده مقتول حذف شد اما همچنان به جرم سرقت مسلحانه محکوم به اعدام بود.

اين پنج زندانی بين سال‌های ۸۱ تا ۹۰ در اروميه دستگير شده بودند.

این منبع آگاه همچنین به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفته است صبح روز ۷ آبان‌ماه نيز دو زندانی ديگر به نام‌های ابراهيم چوپانی و يوسف حاجيلو به اتهام قتل در محوطه زندان اروميه اعدام شدند. ابراهيم چوپانی، اهل شهرستان مهاباد در سال ۸۸ و يوسف حاجيلو، اهل شهرستان ماکو در سال ۱۳۸۷ دستگير و هر دو به اتهام قتل به قصاص محکوم شدند.

پیش از این هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعلام کرده بود که ابراهيم چوپانی از اختلالات شدید روحی و روانی رنج می‌برد.

منابع خبری رسمی در ایران اجرای حکم اعدام اين ۱۲ زندانی را اعلام نکرده‌اند.

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران، چندی پیش در ششمین گزارش‌ خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل، وضعیت حقوق بشر در ایران کماکان باعت نگرانی دانست. در این گزارش آمده است که بین ژوئیه ۲۰۱۳ تا ژوئن ۲۰۱۴ دست‌کم ۸۵۲ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    تمام رکوردهای داعش را شکستند.....