ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسایی در دادگاه مهدی هاشمی: دادرسی را علنی کنید

حمید رسایی از منتقدان سرسخت خاندان هاشمی می‌گوید فشار زیادی به قوه قضاییه وارد می‌شود بنابراین ۱۱۰ نفر از نمایندگان مجلس خواهان علنی برگزار شدن دادگاه برای جلوگیری از شایعات هستند.

جلسه‌ای دیگر از دادگاه مهدی هاشمی، فرزند علی اکبر هاشمی رفسنجانی، در حالی در روز  شنبه ۱۰ آبان در تهران برگزار شد که حمید رسایی، نماینده مجلس و از منتقدان سرسخت خانواده هاشمی نیز در دادگاه حضور یافته بود.

رسایی خواهان علنی شدن دادگاه مهدی هاشمی است

او پس از خروج از دادگاه به خبرنگاران گفت نامه‌ای را با امضای ۱۱۰ نماینده مجلس به قاضی پرونده تحویل داده است.

رسایی پیش‌تر اعلام کرده بود در حال تهیه این نامه است تا از قوه قضاییه بخواهد که دادگاه هاشمی را علنی برگزار کند. به گفته رسایی، انتشار عمومی این دادگاه از تمام شایعه‌ها جلوگیری می‌کند.

رسایی افزود که در جریان این پرونده «فشار زیادی» به قوه قضاییه وارد شده است، اما نمایندگان مجلس به دقت مسیر این پرونده و فشار‌هایی که وارد می‌شود را رصد می‌‌کنند.

او همچنین در مورد درخواست وکیل مهدی هاشمی برای برگزاری مناظره گفت: من از مناظره استقبال می‌کنم اما نه با وکلای مهدی هاشمی بلکه با شخص او چرا که وکلایش به دنبال حق‌الوکاله‌ هستند. رسایی گفته است وکلای مهدی هاشمی بابت هر قدمی که در پرونده بر می‌دارند حق الوکاله می‌گیرند و طبیعی است که بازار گرمی‌ هم می‌کنند بنابراین او حاضر نیست با آن‌ها مناظره کند.

این نماینده اصولگرای مجلس با انتقاد از این‌که مهدی هاشمی بر خلاف جلسات قبلی دادگاه دیگر از در اصلی ساختمان وارد نشده است گفت: هیچ متهم عادی با ماشین به صورت ویژه وارد دادگاه نمی‌شود و همه از در اصلی می‌روند اما این رفت و آمدهای ویژه به آن معناست که آن‌ها نمی‌خواهند با افکار عمومی مواجهه شوند.

جزییات پروندده مهدی هاشمی اعلام نشده است

رسایی هفته گذشته به خبرگزاری «خانه ملت» گفته بود برخی ها تلاش می‌کنند که این پرونده را سیاسی جلوه دهند، اما این موضوع درست نیست و انتشار عمومی این دادگاه از تمام این شایعه‌ها جلوگیری می‌کند.

با این‌حال محمود علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی صبح روز ۱۰ آبان و پیش از ورود به دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: اینکه آقای رسایی به دادگاه انقلاب آمده‌اند ربطی به پرونده موکل بنده ندارد. او افزود: البته ما در دادسرا از رسایی به خاطر انتشار مطالب داخل دادگاه شکایت کرده‌ایم.

مهدی هاشمی اکنون با وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی آزاد است. تاکنون جزییاتی از پرونده قضایی و روند دادرسی آن اعلام نشده است اما گفته می‌شود اتهامات او شامل موارد اقتصادی و امنیتی است.

جریان‌های اصولگرا مهدی هاشمی را علاوه بر دست داشتن در فساد اقتصادی، به دست داشتن در جریان اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ یا به گفته اصولگرایان «فتنه ۸۸» نیز متهم می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.