ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگشت نظامیان بریتانیایی به عراق

گروهی از نظامیان بریتانیایی به زودی دوباره راهی عراق خواهند شد تا ارتش آن کشور را در نبرد برابر داعش یاری دهند. وزارت دفاع می‌گوید حضور این افسران تنها برای آموزش است.

گروهی از نظامیان بریتانیایی به زودی دوباره راهی عراق خواهند شد تا ارتش آن کشور را در نبرد برابر گروه دولت اسلامی (داعش) یاری دهند.

به گفته وزارت دفاع بریتانیا، حضور پرسنل نظامی این کشور در عراق برای آموزش است

مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا، با اعلام این خبر گفته است افسران بریتانیایی تا چند هفته آینده به عراق وارد می‌شوند، اما ماموریت آن‌ها تنها آموزشی است.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، پیش‌تر وعده داد بود هرگز دیگر هیچ نیرویی را برای درگیر شدن در نبرد به طور مستقیم به عراق اعزام نکند، گرچه نیروی هوایی این کشور هم اکنون در کنار آمریکا به بمباران مواضع گروه داعش مشغول است.

ارتش بریتانیا پس از آن‌که همراه نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا حکومت صدام حسین در عراق را در سال ۲۰۰۳ ساقط کردند تا سال ۲۰۰۸ در عراق باقی ماند.

با آن‌که دولت بریتانیا از اعزام سرباز و نیروی زمینی به عراق پرهیز می‌کند، اما فشارها بر دولت برای حمایت بیشتر از ارتش و دولت عراق افزایش یافته است. اعزام افسران برای کمک به آموزش نیروهای عراقی در همین راستا ارزیابی می‌شود.

پیش از آن نیز گروه کوچکی از افسران بریتانیایی برای آموزش نیروهای پیشمرگه به اربیل در مرکز اقلیم کردستان عراق رفته بودند.

وزیر دفاع بریتانیا که هم اکنون در بغداد است اعلام کرده نیروهای عراقی توانسته‌اند در برخی مناطق مانع از پیشروی‌های بیشتر داعش شوند، اما آن‌ها به کمک‌های فوری بریتانیا نیازمندند.

او از اعلام دقیق تعداد افسرانی که به عراق خواهند رفت خودداری کرد، اما گفت حضور او در عراق برای ارزیابی نیازهای آموزشی ارتش این کشور به ویژه برای مقابله با بمب‌های کنار جاده‌ای و دستگاه‌های انفجاری دیگر است.

اعلام اعزام افسران بریتانیایی به عراق در حالی است که تنها چند روز پیش بریتانیا آخرین پایگاه نظامی خود در افغانستان را به نیروهای امنیتی افغان واگذار و از آن کشور نیز خارج شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    که بازهم با یک حمله سنی ها همه فرارکنند؟

  • hasani

    چند دفعه اموزش ؟ عجب دکانی برای خود باز کردند؟