ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین کشته در حمله هوایی آمریکا به جبهه النصره

آمریکا در سوریه فقط گروه «دولت اسلامی» را هدف حملات هوایی خود قرار نمی‌دهد. نیروی هوایی ایالات متحده برای دومین بار به یکی از مواضع جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه، حمله کرد.

حملات هوایی آمریکا در سوریه تنها به نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) محدود نمی‌شود. ایالات متحده برای دومین بار یک پایگاه جبهه النصره را مورد هدف قرار داد. جبهه النصره به شبکه القاعده مربوط است.

به‌گزارش رویترز، نیروی هوایی آمریکا به مقر مرکزی جبهه النصره در شهر حارم واقع در استان شمالی ادلب سوریه و همچنین یک خودرو نظامی این گروه حمله هوایی کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه بر اساس اطلاعات محلی گفته است که در این حمله هوایی چندین نفر از وابستگان جبهه النصره و دو کودک کشته شده‌اند.

جبهه النصره در صفحه توئیتر خود این حمله هوایی را اقدام «صلیبیون و عرب‌ها» خوانده و نوشته است به‌طور عمده غیرنظامیان در این حمله کشته شده‌اند.

در تصاویری که محل بمباران را نشان می‌دهند، یک ساختمان کاملا ویران دیده می‌شود.

در روزهایِ پیش از این حمله، جبهه النصره موفق شد در استان ادلب مناطقی را که در دست شورشیان میانه‌رو قرار داشتند، فتح کند.

پیشروی تندروهای اسلامگرا به‌عنوان شکست استراتژی ایالات متحده در تقویت شورشیان میانه‌رو و از این طریق عقب‌راندن تندروها در عراق و سوریه، قلمداد می‌شود.

جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه محسوب می‌شود یکی از قوی‌ترین گروه‌های تندرو اسلامگرا در سوریه بود اما در این میان با قدرت‌گیری گروه «دولت اسلامی» در منطقه زیر سایه این گروه قرار گرفت.

نیروی هوایی آمریکا نخستین بار در روز ۲۳ سپتامبر به مواضع جبهه النصره حمله کرده بود.

جبهه النصره در ماه سپتامبر در نخستین واکنش خود به حمله‌های هوایی علیه مواضع گروه «دولت اسلامی»، کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا را تهدید کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.