ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزرای ورزش و امور خارجه اتریش خواهان آزادی غنچه قوامی شدند

گرالد کلوگ، وزیر ورزش و سباستیان کورتز، وزیر امور خارجه اتریش از کارزار جهانی آزادی غنچه قوامی که تاکنون ۷۰۰ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، پشتیبانی کردند.

از کارزار جهانی برای آزادی غنچه قوامی تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر حمایت کرده‌اند. گرالد کلوگ، وزیر ورزش اتریش و سباستیان کورتز، وزیر امور خارجه این کشور از جمله امضاکنندگان این دادخواست هستند.

پیش از این عفو بین‌الملل، وزارت خارجه بريتانيا و رئیس فدراسیون جهانی والیبال به بازداشت غنچه قوامی اعتراض کرده بودند.

به‌گزارش خبرگزاری اتریش، بازداشت غنچه قوامی، شهروند بریتانیایی ـ ایرانی‌تبار در ایران برای بسیاری در اتریش و جهان ورزش تکان‌دهنده بود.

غنچه قوامی ۳۰ خرداد امسال برای تماشای مسابقه والیبال تیم ایران مقابل ایتالیا به ورزشگاه آزادی رفته بود. او در آن روز همرا‌ه با عده دیگری از زنان بازداشت شد، اما با سپردن تعهد آزادش کردند. زنان بازداشت‌شده در اعتراض به جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه دست به اعتراض زده بودند.

قوامی ۹ تیرماه، هنگامی که به بازداشتگاه مراجعه کرد تا وسایل شخصی‌اش را تحویل بگیرد، بار دیگر بازداشت شد و در زندان اوین به‌سر ‌برد.

روز شنبه ۱۰ آبان محمود عليزاده‌ طباطبايی، وکيل غنچه قوامی گفت موکلش به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده است.

گرالد کلوگ، وزیر ورزش اتریش روز پنجشنبه ۶ اکتبر / ۱۵ آبان‌ماه درباره پیوستن‌اش به کارزار جهانی برای آزادی غنچه قوامی گفت: «برای من مهم است که مردان و زنان در تمام کشورهای جهان بتوانند در رقابت‌های ورزشی شرکت کنند. چه به‌عنوان ورزشکار و چه تماشاگر.»

کلوگ افزود: «در این مورد (بازداشت غنچه قوامی) اقدام صورت گرفته بر خلاف استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر است.»

گرالد کلوگ، وزیر ورزش اتریش (در جلو) و سباستیان کورتز، وزیر امور خارجه اتریش (در پشت)

سباستیان کورتز، وزیر امور خارجه اتریش نیز گفت: «غنچه قوامی به‌شکل مسالمت‌آمیز علیه رفتار نابرابر با زنان و مردان در ایران اعتراض کرد. بازداشت و محکومیت وی به حبس طولانی، آشکارا استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر، از جمله حق آزادی بیان و آزادی تجمعات را نقض می‌کند.»

وزیر امور خارجه اتریش افزود: «به این شکل تلاش‌ها برای ارائه فرصت‌های مساوی به مردان و زنان در تمام جنبه‌های زندگی و در سراسر جهان، تضعیف می‌شود.»

وزیر ورزش اتریش افزون بر حمایت از کارزار جهانی آزادی غنچه قوامی قرار است در سطح اتحادیه اروپا درباره پاسداری از استانداردهای بین‌المللی در رویدادهای ورزشی صحبت کند و کمیسر جدید اتحادیه اروپا در امور ورزشی را به این موضوع حساس کند.

بازداشت غنچه قوامی پیش از این نیز اعتراض سازمان عفو بین‌الملل را برانگیخت و وزارت امور خارجه بريتانيا نیز از محکومیت وی ابراز نگرانی کرد. «آری گراسا فیلهو»، رئیس برزیلی فدراسیون جهانی والیبال نیز در سی‌‌وچهارمین کنگره جهانی والیبال در ایتالیا، از جمهوری اسلامی خواست تا غنچه قوامی را آزاد کند.

به‌گفته خانواده غنچه قوامی، وی از روز شنبه اول نوامبر/ ۱۰ آبان در اعتراض به ابهام‌های موجود در پرونده قضائی خود، در زندان اعتصاب غذا کرده است و از نوشیدن آب و مایعات نیز خودداری می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ترانه

    اگر خیلی ایرانی بخواهیم فکر کنیم می توان پیشنهاد داد انگلیس هم یک بچه آخوند را در کشور خود دستگیر و با این طفلی مبادله کند . می دانیم که از این طحفه های لاشخور هزار هزار در آن کشور حضور دارند و کاری که زیاد انجام می دهند جرم است. ولی کمی دقت به ما می گوید اوباش ایرانی مقیم غرب منتقل کننده میلیاردها ثروت ایران به کشورهای متمدن هستند پس آنها بخاطر منافع خود این کار را نخواهد کرد. هیچ فکر هم نکنید دموکراسی های دنیا اگر لازم شود از این بده بستانها نخواهند کرد، موضوع فقط "منافع ملی" آنهاست. بگذار ایران از شهروندانش به عنوان طعمه و ابزار فشار بر دنیا استفاده کند. لابد ارزش این مردم همین قدر است

  • Bahram

    ملاهای در قدرت. دشمن زیبائی اند. با زندان و شکنجه و اسید به جنگ با زنان، نفس کشیدن را بر آنها دشوار کردهٔ اند.