ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیوستن شماری از اروپایی‌ها به داعش با کشتی‌های سیاحتی

به گفته سازمان پلیس بین‌الملل، برخی از افرادی که از اروپا به شبه‌نظامیان عراق و سوریه پیوسته‌اند، از طریق کشتی‌های سیاحتی خود را به این مناطق رسانده‌اند.

به گفته سازمان پلیس بین‌الملل، برخی از افرادی که از اروپا به شبه‌نظامیان عراق و سوریه می‌پیوندند، در سه، چهار ماه گذشته، از طریق کشتی‌های سیاحتی خود را به این مناطق رسانده‌اند.

در شرایطی که سازمان ملل گفته است که حدود ۱۵ هزار نفر از نیروهای پیکارجویان گروه دولت اسلامی (داعش)، از ۸۰ کشور در حال مبارزه با این گروه به آنان پیوسته‌اند، پلیس بین‌الملل در تازه‌ترین بررسی‌های خود اعلام کرده است که این افراد، از طریق کشتی‌های سیاحتی، نخست خود را به ترکیه می‌رسانند و از آنجا به مناطق مورد نظر خود می‌روند.

این سازمان پیشنهاد داده است برای جلوگیری از این روند، کشتی‌های سیاحتی نیز کنترل‌های مشابه سفرهای خطوط هوایی را در دستور کار خود قرار دهد. رونالد نوبل، رئیس پلیس بین‌المللی در موناکو گفته لازم است مسیرهای سیاحتی دریایی بیش از گذشته کنترل شود.

پیر سن‌هیلر، مدیر مبارزه با تروریسم در پلیس بین‌الملل نیز گفته است که ایستگاه‌های متعدد کشتی‌های سیاحتی فرصتی است تا افراد علاقه‌مندی که درصدد پیوستن به گروه داعش هستند به آسانی از کشتی‌ها خارج و مسیر خود را به سمت سوریه و عراق پیش بگیرند بی‌آنکه سازمان‌های امنیتی بتوانند آنان را ردیابی کنند.

ساحل ازمیت ترکیه یکی از مناطقی است که پلیس بین‌الملل به آن اشاره کرده و محل پرتردد افراد یادشده است.

به عقیده مدیر مبارزه با تروریسم در سازمان پلیس بین‌الملل این ضرورت وجود دارد که برای جلوگیری از این نوع سفرها و شناسایی افراد علاقه‌مند به پیوستن به شبه‌نظامیان سوریه و عراق، همه کشورهای منطقه، اطلاعات خود را با دیگر سازمان‌های امنیتی در میان بگذارند.

انتخاب بی‌بازگشت

روز ۲۵ مهرماه واشنگتن پست در گزارشی نوشته بود که نیروهای این گروه شبه نظامی از سراسر جهان در حال افزایش هستند.

این روزنامه با نمایش نقشه‌ای از کشورهای جهان تأکید کرده بود بر اساس آماری که سازمان امنیتی آمریکا و یک مؤسسه مطالعاتی دیگر ارائه داده، حدود ۱۵ هزار نیرو از هشتاد کشور خارجی به پیکارجویان داعش پیوسته‌اند.

در فهرست یادشده به شمار نیروهای هر کشور که به داعش پیوسته‌اند اشاره شده است؛ ازجمله از عربستان ۲۵۰۰ نفر، اردن ۲۰۸۹ نفر، مراکش ۱۵۰۰ نفر، تونس ۳۰۰۰ نفر، لبنان ۸۹۰ نفر، پاکستان ۳۳۰ نفر، روسیه ۸۰۰ نفر، ترکیه ۴۰۰ نفر، انگلستان ۴۸۸ نفر، الجزایر ۲۵۰ نفر، فرانسه ۴۱۲ نفر، آلمان ۲۴۰ نفر، ایتالیا ۵۰۰ نفر، چین ۱۰۰ نفر، استرالیا ۲۵۰ نفر، یمن ۱۱۰ نفر، مصر ۳۵۸ نفر، اسرائیل ۲۰ نفر، عراق ۲۴۷ نفر، کویت ۷۱نفر، بحرین ۱۲ نفر، قطر ۱۵ نفر، امارات ۱۴ نفر، اندونزی ۶۰ نفر، سومالی ۶۸ نفر، سودان ۹۶ نفر، آلبانی ۱۴۸ نفر، بوسنی ۶۰ نفر، اتریش ۶۰ نفر، اسپانیا ۹۵ نفر، اوکراین ۵۰ نفر، قرقیزستان ۳۰ نفر ، افغانستان ۲۳ نفر، هلند ۱۵۲ نفر، بلژیک ۲۹۶ نفر، آمریکا۱۳۰ نفر، کانادا۷۰ نفر، سوئد ۸۰ نفر ، فنلاند ۲۰ نفر ، دانمارک ۸۱ نفر به داعش پیوسته‌اند.

از این میان مسئولان امنیتی هر کشور نیز گزارش‌های جداگانه‌ای داده‌اند که اندکی با آمار یاد شده تفاوت دارد. به عنوان نمونه سرویس امنیت سوئد، روز ۳۰ مهرماه خروج دست‌کم ۹۰ نفر را برای جنگ در سوریه و عراق تأیید کرده است.

پیوستن شماری از ساکنان کشورهای اروپایی به گروه دولت اسلامی (داعش) در حالی است که آنان در صورتی که تغییر عقیده دهند، اجازه بازگشت به خانه‌هایشان را ندارند و در صورت بروز تمایل به جدا شدن از این گروه کشته خواهند شد.

فرماندهان ارشد داعش در سوریه و عراق به گروهی از اعضای خود که از بریتانیا به این گروه پیوسته‌اند گفته‌اند چنانچه قصد بازگشت داشته باشند باید مرگ خود را انتظار بکشند.

نشریه آبزرور، چاپ بریتانیا، روز چهارم آبان‌ماه گزارش داد که یک گروه حداقل ۳۰ نفری از بریتانیایی‌ها که برای داعش پیکار می‌کنند پس از دیدن برخی اتفاقات و کشته شدن چند نفر از اعضای بریتانیایی داعش در سوریه قصد بازگشت به خانه‌هایشان را داشته‌اند که با این فرمان داعش مواجه شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ham

    جای داعشی های ایرانی خالی است