ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعزام ۱۵۰۰ سرباز آمریکایی دیگر به عراق

ایالات متحده آمریکا برای مبارزه با گروه دولت اسلامی (داعش) تعداد سربازان آمریکایی در عراق را از ۱۵۰۰ نفر به ۳۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد.

ایالات متحده آمریکا برای مبارزه با گروه دولت اسلامی (داعش) تعداد سربازان آمریکایی در عراق را از ۱۵۰۰ نفر به ۳۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد.

اعزام ۱۵۰۰ سرباز آمریکایی دیگر به عراق

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است آمریکا قصد دارد در هفته‌های آینده ۱۵۰۰ سرباز دیگر به عراق اعزام کند. این سربازان در نبرد‌ها شرکت نمی‌کنند، بلکه به عنوان مستشار نظامی پیشمرگه‌های کرد و نظامیان عراقی را آموزش می‌دهند.

آمریکا در نظر دارد در سراسر عراق مراکز آموزش نظامی تأسیس کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه نخستین گروهان سربازان آمریکایی در «هفته‌های آینده» به عراق اعزام می‌شوند و در استان الانبار مستقر خواهند شد.

باراک اوباما گفته بود به عراق سرباز نمی‌فرستد

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که پس از آنکه دولت عراق از آمریکا تقاضای کمک کرده، چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا به باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا پیشنهاد داده ۱۵۰۰ سرباز دیگر به عراق اعزام شوند.

نظر مرکز فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در عراق در این تصمیم‌گیری بی‌تأثیر نبوده است. در بیانیه‌ای که وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده، آمده است: «سربازان آموزش‌دیده عراقی این امکان را برای عراق فراهم می‌کنند که از شهروندانش، مرز‌ها و منافع ملی‌اش در برابر تهدید گروه "دولت اسلامی" به نحو شایسته‌تری محافظت کند.»

به گفته وزارت دفاع آمریکا، اعزام ۱۵۰۰ سرباز دیگر آمریکایی به عراق، بخشی از استراتژی این کشور در مبارزه با تروریست‌های «گروه دولت اسلامی» (داعش) است.

مستشاران نظامی آمریکایی سال‌هاست که نظامیان عراقی را آموزش می‌دهند. با این‌حال بسیاری از یگان‌های ارتش عراق در موصل در برابر تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» گریختند و سلاح‌های سنگین و خودروهای پیشرفته ارتش عراق به دست تروریست‌ها افتاد.

تقاضای میلیاردی از کنگره

کاخ سفید از کنگره آمریکا تقاضای ۵/۶ میلیارد دلار برای تأمین هزینه‌های نظامی در عراق و سوریه کرده است. ۱/۶ میلیارد دلار از این بودجه می‌بایست صرف آموزش نیروی‌های نظامی عراق، پیشمرگه‌های کرد و شبه‌نظامیان ارتش آزاد سوریه شود.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا بار‌ها به تأکید گفته است که آمریکا به عراق سرباز اعزام نمی‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.