ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس ایران مجوز امر به معروف را برای بسيج صادر کرد

بنابر این طرح، ذکر «مرتبه زبانی» در مفاد ماده ۱۹، مسئوليت ضابطين قضايی بسيج در مرحله «اقدام عملی» را نفی نمی‌کند.

نمايندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح روز يکشنبه ۱۸ آبان، سازمان بسيج مستضعفين را موظف به امر به معروف در مرتبه زبانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مجلس در ادامه بررسی طرح حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منکر، مواد ۱۹ و ۲۰ اين طرح را تصويب کرد.

به موجب ماده ۱۹ اين طرح سازمان بسيج مستضعفين موظف است با به‌کارگيری آحاد بسيجيان در چارچوب قوانينی نسبت به فرهنگ‌سازی و اجرای امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در «مرتبه زبانی» اقدام کند.

به موجب تبصره اين ماده، ذکر «مرتبه زبانی» در مفاد ماده ۱۹، مسئوليت ضابطين قضايی بسيج در مرحله «اقدام عملی» را نفی نمی‌کند.

نمايندگان مجلس با ۱۶۰ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع از ۲۳۷ نماينده حاضر در جلسه، اين ماده را تصويب کردند.

نمايندگان همچنين با تصويب ماده ۲۰ طرح حمايت از آمرين به معروف و ناهيان از منکر، تمامی دستگاه‌های اجرايی، موسسات، شرکت‌های خصوصی، مراکز خدمات عمومی، اماکن عمومی و واحدهای صنفی را موظف به رعايت اين قانون کردند.

نمايندگان با ۱۵۲ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از ۲۳۴ نماينده حاضر در مجلس، ماده ۲۰ را نيز به تصويب رساندند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر

مواد ۱۷ و ۱۸ اين طرح نيز با اکثريت آرای نمايندگان برای بررسی بيشتر و رفع ابهام به کميسيون مربوطه ارجاع شد. ماده ۱۷ به مسئوليت ستاد امر به معروف برای صدور مجوز تأسيس سازمان‌های مردم نهاد و نظارت بر فعاليت‌ آنان اشاره دارد. ماده ۱۸ نيز به تشريح وظايف ستادهای استانی و شهرستانی امر به معروف می‌پردازد.

طرح ۲۴ ماده ای حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منکر، ۲۴ تيرماه امسال در کميسيون مشترک فرهنگی و قضايی و حقوقی مجلس تصويب شد و کليات آن نيز در جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه با ۱۵۶ رأی موافق و ۲۳ رأی مخالف و هشت رأی ممتنع به تصويب نمايندگان مجلس رسيد.

کليات اين طرح در هنگام بررسی در مجلس با مخالفت دولت و شماری از نمايندگان مواجه شد.

در اين طرح ساختار و ستادی به عنوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده که ۱۷ عضو دارد که از اين ۱۷ عضو، ۱۱ عضو وزير را شامل نمی‌شود و ترکيبی از علمای مذهبی، رؤسای سازمان‌ها و فرماندهان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بیدارزنی مجلس ایران مجوز امر به معروف را برای بسیج صادر کرد | بیدارزنی

    […] رادیوزمانه: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح روز یکشنبه ۱۸ آبان، سازمان بسیج مستضعفین را موظف به امر به معروف در مرتبه زبانی کرد. […]

  • Majid

    خانداداش بهزاد! ... کاری به بسیج نداشته باشی و سرپایینی هم زندگی کنی برای معروف شدن و سربلند  ساختن خود او بهت کار  دارد و با  شلاق و باتون سرپایینی ات  را سربالا میکند تا که مبادا  آقایش پرداخت مزایایش را نهی کند و منکر سرسپردگیش گردد!  

  • کامران

    بعد از 1400 سال باز یک دسته راه می افتند اسلام رو تحمیل کنن . دینی که جز با زور و فشار و تحقیر قابل پیاده شدن نیست .شرم بر ما که برده وار سکوت می کنیم

  • بهزاد

    مجید بالا! قاشانمان وار؟...! چه کار به بسیج داری سرتو بنداز پایین زندگیتو بکن !

  • Majid

    چه با امر و چه بی امر «معروف» بودن  بخشی از فرهنگ کاذب ایرانی است و احتیاجی به تصویب قانون از برای آن نیست. نمونه آن عکسهای در بالا سر آویزان علی خامنه ای معروف به رهبر معظم انقلاب است که به هر طریقی که ممکن است سعی به معروف نگاه داشتن و مطرح بودن خود دارد! بسیج هم کسی را که این واقعیت را نهی کرد و یا منکر آن  شد با  باتون معروف خود امر به معروف مینماید!