ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران برای مقابله با ابولا آماده می‌شود

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت می‌گوید در هر استان یک بیمارستان برای مقابله با ابولا آماده سازی شده است. این مرکز احتمال ورود بیماری از طریق مسافران را جدی دانسته است.

احتمال ورود بیماری ابولا به ایران از طریق مسافران بسیار زیاد است. وزارت بهداشت ایران می‌گوید باید این احتمال را جدی گرفت و برای مقابله با آن آماده شد.

وزارت بهداشت ایران می‌گوید در حال آماده شدن برای مقابله با ورود ابولا به ایران است

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفته است در هر استان یک بیمارستان برای مقابله با ابولا آماده سازی شده است. با این حال او نگفته است آیا تا به حال موردی از ابتلا به این بیماری خطرناک در ایران مشاهده شده یا خیر. محمد مهدی گویا گفته است آموزش نیروهای بیمارستانی برای مقابله احتمالی با ابولا نیز آغاز شده است.

خبرگزاری خانه ملت به نقل از این مقام وزارت بهداشت گزارش داده است که احتمال ورود بیماری ابولا به ایران اصلا دور از ذهن نیست. اکنون قرار است وسایل حفاظتی برای بیمارستان‌ها در نقاط مختلف کشور تهیه شود.

گویا هشدار داده است کوچک‌ترین خطا در مواجه با بیماران مبتلا به ابولا، می‌تواند باعث ابتلای کادر پزشکی به این بیماری شود.

پیش‌تر، حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران نیز گفته بود احتمال ورود بیماری ابولا به کشور وجود دارد و یک آزمایشگاه ویژه برای مقابله احتمالی با این بیماری تجهیز شده است. او روز دوم  آبان تصریح کرده بود که در ایران اتاقی برای قرنطینه کردن بیماران وجود ندارد.

اما اکنون رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر می‌گوید هر استانی به یک بیمارستان ویژه برای مقابله با ابولا مجهز شده است.

وزیر بهداشت ایران همچنین گفته بود اقدامات لازم برای مقابله با ابولا در کشور از شش ماه گذشته آغاز شده و دولت عربستان نیز از ورود حجاج از مناطق آلوده به این کشور جلوگیری کرده است اما احتمال ورود آن به ایران وجود دارد.

تاکنون حدود پنج هزار نفر بر اثر ابتلا به ابولا در غرب آفریقا جان خود را از دست داده‌اند. این بیماری به اروپا و آمریکا نیز رسیده است، اما تعداد مبتلایان در این کشورها هنوز انگشت شمار است.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید صدها هزار واکسن ضد بیماری ابولا برای به کارگیری در غرب آفریقا تا ماه دسامبر آینده آماده خواهد شد.

این واکسن‌‌ها ابتدا در اختیار پرستاران و مددکاران پزشکی و همچنین گروه‌‌هایی که به تدفین مردگان می‌پردازند قرار می‌گیرد. مقصد اولیه این محموله‌‌های دارویی لیبریا و سپس سیرالئون خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.