ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش سوزی در مخازن بزرگ سوخت سلفچگان

مخازن بزرگ سوخت و میعانات گازی در منطقه سلفچگان استان قم دچار آتش‌سوزی شده و باوجود تلاش آتش‌نشانان، آتش هنوز مهار نشده است. مخازن در مجاورت مخزن‌های سوخت هواپیما هستند.

مخازن نفتی ایران در منطقه سلفچگان استان قم که از روز یکشنبه ۱۸ آبان دچار آتش‌سوزی شده، همچنان در آتش می‌سوزد. واحدی که دچار آتش‌سوزی شده، دارای مواد سوختی هیدروکربنی، میعانات گازی و سوخت هواپیمای جت بوده است.

آتش‌سوزی در مخازن سوخت سلفچگان دو روز است که ادامه دارد

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی قم گفته است منطقه‌ای که دچار حادثه آتش‌سوزی شده بود، نزدیک واحدهای صنعتی دیگر است و ماموران آتش‌نشانی در تلاش هستند تا آتش به این واحدهای صنعتی سرایت نکند.

با توجه به وسعت حریق، ۱۰ خودروی آتش‌نشانی و ۳۰ مامور آتش‌نشان به محل اعزام شد‌ه‌اند.

دو فروند بالگرد نیز به محل اعزام شده‌اند اما  به علت گستردگی آتش‌سوزی و فاصله کم آتش با بالگردها، آن‌ها موفق به شرکت در عملیات اطفای حریق نشده‌اند.

منطقه سلفچگان در ۴۰ کیلومتری شهر قم واقع شده و محل انباشت میلیون‌ها لیتر فرآورده‌های گوناگون نفتی است. از سوی دیگر انبارهای مواد شیمیایی کارخانجات تولیدی و منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان نیز در این مکان واقع شده است.

این مخازن در مجاورت مخازن سوخت هواپیماهای جت هستند

در اثر این آتش سوزی تاکنون چهار مخزن از مجموع ۱۱ مخزن شرکت میعانات گازی رازی به طور کامل منفجر شده است.  دو مخزنی که در مجاورت این مخزن‌ها قرار دارند، هر کدام حاوی ۲۰۰ و ۲۵۰ هزار لیتر بنزین یورو ۳ هستند. واحدهای آتش‌نشانی برای جلوگیری از آتش‌سوزی این دو مخزن، اقدام به خنک‌سازی آن‌ها کرده‌اند.

مدیرکل بحران در استانداری قم نیز به خبرگزاری تسنیم گفته است علت آتش‌سوزی بی‌احتیاطی در جوشکاری توسط یکی از کارگران بوده که سبب آتش‌سوزی این واحد صنعتی شده است.

در این حادثه تلفات انسانی گزارش نشده اما سه نفر در جریان آن مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان آتش‌نشانی قم می‌گوید موفق شده حدود ۹۰ درصد از  منطقه آتش‌گرفته را خاموش کند، اما آتش هنوز شعله می‌کشد و تلاش آتش‌نشانان برای مهار کامل آن ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کژدم

    مخازن سوخت سلفچگان در آتش خشم «پیشگامان کاویانی» برای انتقام اسیدپاشیهای زنجیره ای؛ سوخت http://kajdoum1.blogspot.com/2014/11/blog-post_12.html کژدم