ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راه‌اندازی کتابخانه جهانی علوم توسط یونسکو

پلاتفرم دیجیتال علوم، با صدها مقاله، کتاب و فیلم مجانی برای استفاده در دو گروه دانش پایه و پیشرفته، در پاریس آغاز به کار کرد. دبیرکل یونسکو می‌گوید علم موتور رفاه است.

پلاتفرم دیجیتال علوم با صدها مقاله، کتاب و فیلم مجانی برای استفاده در دو گروه دانش پایه و پیشرفته، در پاریس آغاز به کار کرد.

یونسکو می‌خواهد با کتابخانه جهانی علوم دسترسی آزاد به مواد درسی علوم طبیعی و تحقیقی را میسر سازد. این پروژه به مناسبت روز جهانی علم توسط سازمان‌های آموزشی سازمان ملل در همکاری با نشریه علمی «Nature» آغاز به کار کرد.

بر پایه اعلام یونسکو، در اولین نسخه بانک اطلاعاتی این پروژه که به زبان انگلیسی و در پاریس مستقر است بیش از ۳۰۰ مقاله مرجع، ۲۵ کتاب علمی و ۷۰ فیلم از سری "Nature Education" به طور مجانی در اختیار کاربران قرار دارد. اضافه شدن هر محتوای جدید به بانک اطلاعاتی، در صفحه مربوطه اطلاع‌رسانی می‌شود. دانش‌جویان می‌توانند در پلاتفرمی دیجیتال، گروه‌های آموزشی تشکیل دهند و یا با دیگر گروه‌های آموزشی ارتباط برقرار کنند. هدف، گسترش شناخت علوم و تقویت آموزش علوم طبیعی‌ست.

«علم موتور رفاه است»

در صدر اهداف این کتابخانه آنلاین، جذب کاربرانی از کشورهای در حال توسعه قرار دارد. یونسکو این امر را تقویت ایجاد فرصت‌های برابر می‌داند. ایرینا بوکووا، دبیرکل یونسکو می‌گوید: «جهان به دانش و دانشمندان بیشتری برای مواجهه با چالش‌های جاری نیاز دارد». برای دستیابی به چنین هدفی، کتابخانه جدید جهانی ابزاری مهم و الهام‌بخش است.

خانم بوکووا افزود که پلاتفرم‌های آموزشی علاوه بر دانشجویان، در دسترس استادان و برنامه‌ریزان از همه جای جهان هم قرار دارد و به همین منظور در پلاتفرم یاد شده بخش‌های مختلفی ایجاد شده است. استادان و معلمان می‌توانند از ایده‌ها و مواد درسی لازم استفاده کنند. دانش‌جویان هم می‌توانند از راهنمایی برای یافتن سخنرانی‌ها، روش درست نوشتن مقاله علمی یا معانی لغات تخصصی استفاده کنند.

در آغاز کار این پلاتفرم، عرصه‌های ژنتیک، بیولوژی سلولی، تکنولوژی نانو، دوپینگ یا انرژی جایگزین ارائه شده‌اند که بر اساس آنها آثار، مقالات و فیلم‌ها دسته‌بندی شده‌اند. محتوای عرصه‌های مختلف این پلاتفرم به دو گروه دانش پایه و پیشرفته تقسیم شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 74

    […] اردوغان و داعش «خشن ترین سال» فیلمی علیه خشونت راه‌اندازی کتابخانه جهانی علوم توسط یونسکو هابرماس : اروپا در دام انفعال و سرگشتگی گرفتار شده […]