ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اغنیا به زودی از فهرست یارانه‌بگیران حذف می‌شوند»

وزیر کار ایران می‌گوید خانوارهای پردرآمد تا آخر سال شناسایی می‌شوند تا از لیست گیرندگان یارانه نقدی خط بخورند. روحانی پیش‌تر گفته که با سرک کشیدن به اموال مردم مخالف است.

وزیر کار ایران می‌گوید خانوارهای پردرآمد به زودی شناسایی می‌شوند تا از لیست گیرندگان یارانه نقدی خط بخورند. روحانی پیش‌تر گفته که با سرک کشیدن به اموال مردم مخالف است.

علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایران روز سه‌شنبه ۲۰ آبان اعلام کرد که در آینده نزدیک، یارانه نقدی «اغنیا» حذف می‌شود. او در حاشیه نخستین جلسه دبیرخانه شورای عالی رفاه به خبرنگاران گفت: «یکی از مشکلاتی که در بخش یارانه‌های نقدی با آن روبه‌رو هستیم، ضعف در شناسایی خانوارهاست که قرار شده بانک اطلاعاتی با همکاری دستگاه‌ها تشکیل شود.»

خبرگزاری «تسنیم» از قول ربیعی نوشته که در ماه‌های آتی و با تشکیل بانک اطلاعاتی، از درصد خطاها کاسته می‌شود و می‌توان تعداد دقیق نیازمندان و افرادی که باید به آنها یارانه تعلق گیرد، شناسایی کرد.

ربیعی افزوده که اقدام لازم تا پایان سال ۱۳۹۳ انجام می‌‌گیرد: «ضمن این‌که ما نمی‌خواهیم بی‌عدالتی با تصمیم‌گیری‌هایمان همراه شود.»

سخنان ربیعی با اظهارات حسن روحانی در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی او مغایرت دارد که شناسایی دهک‌های بالای درآمدی را مستلزم «سرک کشیدن به زندگی خصوصی و اموال مردم» دانست و تاکید کرد که با چنین رفتاری مخالف است.

روحانی در آن برنامه گفت: «امروز برای ما روشن است که عد‌ه‌ای از مردم که یارانه دریافت می‌کنند به این مبلغ نیاز ندارند و بنا بر قانون می‌توان یارانه آنها را قطع کرد.»

از نظر قانونی، اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها باید با پالایش گروه‌های یارانه‌بگیر همراه می‌شد اما دولت یازدهم تاکنون در این امر ناکام مانده است. دولت روحانی امیدوار بود با انصراف خانوارهای پردرآمد و افراد داوطلب از دریافت یارانه نقدی، تعداد یارانه‌بگیران به نصف یا یک سوم کاهش یابد اما در ثبت‌نام دوباره تنها حدود یک میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی در فروردین سال ۱۳۹۳ به خبرگزاری فارس گفته بود در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ به ۷۷ میلیون و ۳۴۴ هزار نفر یارانه پرداخت شده که این میزان دریافت کننده از کل جمعیت رسمی ایران بیشتر است.

جهانگیری این را هم گفته بود که دولت بیست و دوم هر ماه دغدغه پرداخت یارانه‌ها را دارد اما در شهریور ۱۳۹۳ اعلام کرد که دولت هنوز نتوانسته‌ به راهکارهایی برای شناسایی افراد نیازمند و غیرنیازمند از دریافت یارانه‌ها دست یابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.