ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۳۱۸ مورد اسيدپاشی در شش ماه نخست سال جاری»

فرمانده نیروی انتظامی ایران ضمن بیان این‌که متهم حادثه اسيدپاشی اصفهان هنوز دستگير نشده، اعلام کرد که در شش ماهه نخست سال جاری ۳۱۸ مورد اسيدپاشی رخ داده است.

اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران گفت در شش ماهه امسال ۳۱۸ مورد اسيدپاشی رخ داده و اسیدپاشی اصفهان هم به دليل طرح آن در رسانه‌ها مطرح شد.

اسماعیل احمدی مقدم برخی از اسیدپاشی‌ها را ناشی از «حسادت و کينه» دانست و گفت اغلب متخلفان نيز دستگير می‌شوند.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) احمدی مقدم گفت: «در اين آمار علاوه بر افراد، اسيدپاشی بر روی خودروها و اشيا نيز لحاظ شده است.»

وی برخی از اقدامات را ناشی از «حسادت و کينه» دانست و گفت اغلب متخلفان نيز دستگير می‌شوند.

با این حال فرمانده نیروی انتظامی ایران گفت هنوز متهم اسیدپاشی در اصفهان دستگیر نشده است.

در پی اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان مسئولان جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند که دامنه این رویدادها را محدود جلوه دهند و آن را «اعمال شخصی» بنامند. آن‌ها همچنین بدون آن‌که کس یا کسانی در این رابطه دستگیر شده باشند، همواره از یک متهم سخن گفته‌اند.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، اول آبان‌ماه گفت بر اساس شواهدی که تاکنون به دست آمده اسیدپاشی‌های اصفهان توسط یک نفر انجام شده است و به هیچ عنوان سازمان‌یافته و گروهی نبوده است.

چندی پیش، حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، اسیدپاشی اصفهان را «کار انگلیس» (بریتانیا) و توطئه‌ای برای جلوگیری از «طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر» از سوی نیروهای مخالف حکومت ایران دانستند.

در پی اسیدپاشی‌های اصفهان گردهمایی‌های اعتراضی در چند شهر ایران، از جمله اصفهان، تهران و مشهد برگزار شد و معترضان خواهان برخورد جدی مسئولان حکومتی با این پدیده شدند. مأموران امنیتی حکومت در جریان این اعتراضات چند نفر از معترضان را بازداشت کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.