ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرا به سان سرودی دوباره کن تکرار

باز‌خوانی اشعار شفیعی کدکنی با صدای ایرج ادیب‌زاده

شهزاده سمرقندی − باز‌خوانی اشعار شفیعی کدکنی با صدای ایرج ادیب‌زاده

مدتی‌ست که سی دی بازخوانی شعرهای شفیعی کدکنی به دو زبان، انگلیسی و فارسی، در فرانسه انتشار یافته است.

محمدرضا شفیعی کدکنی، شاعر معاصر ایرانی

ترجمه انگلیسی گزیده‌ای از اشعار شفیعی کدکنی را سوزی ضیایی خوانده است و اصل فارسی اشعار را ایرج ادیب‌زاده، روزنامه‌نگار.

گزیده اشعار شفیعی کدکنی با ترجمه و نقاشی پری آزرم معتمدی و با ویراستاری آلن ویلیامز به زبان انگلیسی در مجموعه‌ای با عنوان "در آیینه رود" منتشر شده‌است که نقاشی‌های این مجموعه اشعار جایزه پروین اعتصامی را به خود اختصاص داده است. آزرم معتمدی، معمار، شهرساز و نقاش ایرانی مقیم کاناداست.

سی دی اشعار شفیعی کدکنی با دو زبان به تهیه‌کنندگی فرخ نوربخت منتشر شده است. میکس موزیک این سی دی را کامران صوراسرافیل، طرح روی جلد آن را آریتا گلستانی انجام داده است. چاپ نخست این سی دی با تیراژ یک هزار نسخه در پاریس به فروش رسیده است.

رادیو زمانه اولین رسانه فارسی‌زبان است که مجوز پخش نسخه فارسی این سی دی را به دست آورده و قرار است دوشنبه هفته دیگر بعد از پخش برنامه های اصلی رادیو زمانه بازپخش شود:

ایرج ادیب‌زاده روزنامه نگار ایرانی مقیم فرانسه و از همکاران رادیو زمانه است. او کارهای ادبی خود را از دوران همکاری اش با رادیو تهران در دوره مدیریت ایرج گرگین شروع کرده است.

ایرج ادیب‌زاده در گفت‌وگو با رادیو زمانه از آشنایی‌اش با شعرهای شفیعی کدکنی و تایید شاعر از نحوه خواندن این اشعار می‌گوید. به فایل کامل این گفت‌وگو می‌توانید گوش دهید:

ایرج ادیب‌زاده

ایرج ادیب‌زاده علاقه‌مند است تازه‌ترین شعرهای شفیعی کدکنی را نیز که در مجله "بخارا" منتشر شده، بخواند. این مجموعه را علی دهباشی در شماره نوروز ۹۳، (شماره ۹۸ بخارا) منتشر کرد و حاوی صد قطعه از اشعار این شاعر است.

پخش اشعار دکتر شفیعی کدکنی بخشی از برنامه رادیو زمانه برای انتشار متن‌های ادبی‌ست. در سال‌های قبل نیز بسیاری از نویسندگان ایرانی پاره‌ای از رمان یا داستان کوتاه خود را به دعوت زمانه با صدای خود اجرا کردند. رادیو زمانه قصد دارد این برنامه را از سر بگیرد.

از نویسندگان جوان دعوت می‌کنیم اگر علاقه‌مند هستند آثارشان با صدای خودشان از رادیو زمانه پخش شود، با ما تماس بگیرند:
contact@radiozamaneh.com

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.