ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت اضطراری ناشی از ابولا در لیبریا لغو شد

رئیس جمهور لیبریا به دلیل پیشرفت‌های قابل ملاحظه در مهار اپیدمی ابولا، وضعیت ویژه در این کشور را تمدید نکرد. تاکنون ۲۸۳۶ نفر در لیبریا قربانی ابولا شده‌اند.

رئیس جمهور لیبریا به دلیل پیشرفت‌های قابل ملاحظه در مهار اپیدمی ابولا، وضعیت ویژه در این کشور را تمدید نکرد. تاکنون ۲۸۳۶ نفر در لیبریا قربانی ابولا شده‌اند.

الن جانسون سیرلیف، رئیس جمهور لیبریا، پنجشنبه ۱۳ نوامبر اعلام کرد که به دلیل دستاوردهای مقابله با ایپدمی ابولا در این کشور، قانون وضعیت اضطراری را تمدید نمی‌کند. او افزود که مبارزه با این ویروس تا مهار کامل آن ادامه خواهد یافت و مقررات منع رفت و آمد شبانه همچنان برقرار خواهد بود.

در لیبریا تاکنون ۲۸۳۶ نفر به دلیل ابتلا به ابولا جان باخته‌اند. سازمان بهداشت جهانی (WTO) شمار قربانیان این ویروس در کل جهان را ۵۱۶۰ نفر اعلام کرده و گفته است: «روند ابتلا به ابولا در لیبریا و گینه رو به کاهش و در سیرالئون رو به افزایش است.»

به خلاف لیبریا، مسئولان مالی اقدامات سختگیرانه‌ای را در مرزهای خود برای پیشگیری از سرایت اپیدمی ابولا به این کشور انجام داده‌اند. این تدابیر پس از مرگ یک بهیار اهل مالی تشدید می‌شود که شامل قرنظینه کردن کلیه افرادی شده که با بیمار تماس داشته‌اند. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید تاکنون در مالی، چهار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ابولا از دست داده‌اند.

سازمان پزشکان بدون مرز در این میان اعلام کرده که در ماه دسامبر، داروی معالجه ابولا را برای آزمودن کارائی آن به مراکز درمانی گینه و لیبریا ارسال می‌کند. انتظار می‌رود ثمربخشی این دارو که توسط شرکت ژاپنی فوجی‌فیلم و شرکت Chimerix ساخته شده، تا ماه فوریه مشخص شود.

سازمان بهداشت جهانی پیش‌تر گفته بود که صدها هزار واکسن ضد بیماری ابولا برای به کارگیری در غرب آفریقا تا ماه دسامبر ۲۰۱۴ آماده خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.