ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال سراج‌الدین میردامادی به بند زندانیان مالی اوین

ابتدا قرار بود سراج‌الدین میردامادی به بند زندانیان سیاسی (بند ۳۵۰) منتقل شود. اما اکنون او را به بند زندانیان مالی منتقل کرده‌اند.

سراج‌الدین میردامادی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب از شش ماه پیش تاکنون در بند ۲ الف زندان اوین به سر می‌برد. او را به اندرزگاه ۸ زندان اوین منتقل کرده‌اند. این اندرزگاه محل نگهداری زندانیان مالی است.

Evin Prison
زندان اوین

به گزارش سایت «کلمه» ابتدا قرار بود سراج‌الدین میردامادی به بند زندانیان سیاسی (بند ۳۵۰) منتقل شود. اما اکنون او را به بند زندانیان مالی منتقل کرده‌اند.

سراج‌الدین میردامادی، بلافاصله پس از انتخاب حسن روحانی در مقام ریاست جمهوری، به این امید که وضع تغییر کرده است، به ایران بازگشت. پاسپورتش را گرفتند و بارها او را برای بازجویی فراخواندند. سراج میردامادی را سرانجام در اردیبهشت سال جاری دستگیر کردند و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به شش سال زندان محکوم کردند. یکشنبه ۵ مرداد (۲۷ ژوئیه) جلسه محاکمه او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

رسوایی بند ۳۵۰

سایت «کلمه» گزارش می‌دهد: مسئولان قضایی و امنیتی طرح انحلال تدریجی بند ۳۵۰ اوین را در دستور کار قرار داده‌اند و با جلوگیری از اجرای قانونی که نگهداری زندانیان سیاسی در یک بند مجزا از سایر زندانیان را ضروری می‌کند، از ورود حتی یک زندانی جدید به بند ۳۵۰ اوین جلوگیری کرده‌اند.

در فروردین ماه امسال مأموران امنیتی به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین حمله کردند و آنها را کتک زدند. ۳۲ تن از زندانیان کتک‌خورده را به انفرادی منتقل کردند، موی سر زندانیان را تراشیدند و اموال‌شان را تخریب کردند. این ماجرا رسوایی بزرگی را برای مسئولان زندان اوین به‌وجود آورد و از آن پس بود که بند ۳۵۰ زندان اوین «نقطه ضعف امنیت ملی» تلقی شد. طرحی وجود دارد که به موجب آن مسئولان اوین قصد دارند بند ۳۵۰ را به یک رستوران تبدیل کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.