ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین: تحریم بانک‌های روسیه به اقتصاد آلمان لطمه می‌زند

رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ با شبکه اول تلویزیون آلمان، تحریم بانکی کشورش را موجب آسیب به اقتصاد آلمان و اوکراین دانست. روسیه یک دیپلمات آلمانی را نیز اخراج کرد.

رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ با شبکه اول تلویزیون آلمان، تحریم بانکی کشورش را موجب آسیب به اقتصاد آلمان و اوکراین دانست. روسیه یک دیپلمات آلمانی را نیز اخراج کرد.

آنگلا مرکل در اجلاس G-20 با صراحتی نادر، پوتین را متهم به "توسعه‌طلبی" کرد.

ولادیمیر پوتین پیش از آغاز اجلاس "جی ۲۰" در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان (ARD) نسبت به گسترش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کشورش هشدار داد. پوتین گفت اگر بانک‌های روسی تحریم شوند، اقتصاد آلمان و اوکراین هم زیان خواهند دید: «در این صورت امکان اعطای وام بانک‌های روسی محدود می‌شود و چون خیلی از شرکت‌های روسی با شرکت‌های آلمانی همکاری تجاری دارند، دامنه فعالیت آنها هم کوچک می‌شود و این در نهایت به ضرر اقتصاد آلمان است.»

به تاکید پوتین، اقتصاد اوکراین هم به دلیل وام ۲۵ میلیارد دلاری روسیه به این کشور، دستخوش تحریم‌هایی خواهد شد که روسیه را تهدید می‌کنند.

پوتین در این مصاحبه افزود که روسیه به هیچ وجه رفتار دولت کی‌یف در شرق اوکراین را تحمل نخواهد کرد. او از رسانه‌های غربی به دلیل شیوه گزارش‌ها از شرق اوکراین انتقاد کرد و گفت: «انگار می‌خواهند دولت اوکراین در این منطقه همه مخالفان سیاسی و دشمنانش را نابود کند.»

پوتین خطاب به این رسانه‌ها گفت: «این خواست شماست؟ ما نمی‌گذاریم چنین شود.»

در این مصاحبه، پوتین در پاسخ به دولت اوکراین که روسیه را به حمایت تسلیحاتی از جدایی‌طلبان و اعزام سرباز متهم می‌کند گفت: «مهم‌ترین مسئله این است که برخوردی یک طرفه با مشکل نداشته باشیم. اکنون عملیات جنگی در شرق اوکراین انجام می‌شود، دولت اوکراین واحدهای ارتش را مستقر کرده است. در عملیات نظامی از راکت استفاده می‌کنند، اما آیا به این مسائل اشاره می‌شود؟ دریغ از یک کلمه...»

چند ساعت پیش از پخش این مصاحبه، آنگلا مرکل‌، صدراعظم آلمان در کنفرانس جی۲۰ در استرالیا، با صراحتی نادر به پوتین اتهام «توسعه‌طلبی» زده بود.

عصر شنبه ۱۵ نوامبر نیز نشریه اشپیگل، از اخراج یک دیپلمات ‌آلمانی از مسکو خبر داد. اشپیگل به نقل از یک مقام دولتی در برلین نوشت: «یکی از کارمندان زن سفارت ـآلمان در مسکو از سوی ماموران روسی در اقدامی تلافی‌جویانه مجبور به ترک روسیه شد.»

ظاهرا پیش‌زمینه این اقدام، اخراج یکی از کارمندان کنسولگری روسیه در بن است. دلیل اخراج این فرد، پس از ماه‌ها تحت نظر گرفتن وی، جاسوسی عنوان شد.

روسیه و آلمان به طور سنتی، مناسبات خوبی با یکدیگر دارند و میانه مرکل با پوتین نیز بهتر از سایر رهبران اتحادیه اروپا با اوست. این مناسبات به تازگی و بر سر بحران اوکراین در سطح دولتی تیره شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.