ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خیر و شر پوتین؛ محور اجلاس گروه ۲۰

اجلاس کشور‌های صنعتی و در حال توسعه، زیر سایه بحران اوکراین به کار خود پایان داد. پوتین در ضیافت پابانی اجلاس شرکت نکرد و امضای بیانیه نهایی را به وزیر دارایی روسیه سپرد.

اجلاس سران ۲۰ کشور صنعتی و در حال توسعه دنیا در استرالیا، زیر سایه مباحث مربوط به روسیه و بحران اوکراین به کار خود پایان داد. پوتین بریزبن را پیش از موعد ترک گفت و امضای بیانیه پایانی اجلاس را به وزیر دارایی روسیه محول کرد.

پوتین در ضیافت پایانی اجلاس جی-۲۰ شرکت نکرد

آمریکا و اتحادیه اروپا فعلا برنامه‌ای برای تشدید تحریم‌های روسیه ندارند و اوباما می‌گوید تحریم‌های کنونی بسیار موثر بوده‌اند. اوباما در سخنرانی خود تاکید کرد اگر پوتین به پیمان‌ها و حقوق بین‌المللی بی‌اعتنا بماند و کاری برای حل بحران اوکراین انجام ندهد، همچنان از سوی جامعه جهانی منزوی خواهد ماند. رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که اگر مسکو به فراخوان‌‌ها پاسخ مثبت بدهد «اولین کسی خواهد بود که تحریم‌ها را لغو می‌کند.»

اجلاس گروه ۲۰ برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی دنیا و ارائه راهکاری برای این مشکلات تشکیل می‌شد، اما محور سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌ها، تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه روسیه بودند؛ چیزی که به خودی خود، مشکلی بر مشکلات کنونی می‌افزاید.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در بریزبن گفتگویی سه ساعت و نیمه با پوتین داشت. مرکل در حاشیه اجلاس، موضعی تند و صریح علیه پوتین گرفت و رئیس جمهور روسیه را به "توسعه‌طلبی" متهم کرد اما محتوای گفت‌وگوی طولانی او با پوتین هنوز روشن نیست.

سخنگوی کرملین، دمیتری پسکوف به خبرگزاری‌های روسی گفته که پوتین در این دیدار بار دیگر به نقطه‌نظرهای متفاوت کشورش و اتحادیه اروپا در موضوع اوکراین اشاره کرده است. پسکوف افزوده که محتوای اصلی این دیدار، مناسبات روسیه با آلمان و سایر کشورهای اروپایی بوده است.

پوتین اجلاس را پیش از موعد و قبل از امضای بیانیه پایانی ترک کرد. او هنگام ترک اجلاس به ۱۸ ساعت پرواز طولانی تا رسیدن به مسکو اشاره کرد و افزود به جای او وزیر دارایی روسیه در جلسه خواهد بود. پوتین در توضیح گفت: «نه ساعت پرواز از بریزبن تا ولادی وستوک. سپس نه ساعت پرواز دیگر تا مسکو. چهار تا پنج ساعت خواب و بعد از آن شروع کار در دوشنبه!»

خبرگزاری آلمان می‌نویسد پوتین احتمالا در واکنش به فشارهای گوناگون در اجلاس علیه روسیه در پیوند با بحران اوکراین، استرالیا را ترک کرده است.

پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی که پیش از اتمام اجلاس برگزار شد، مشورت‌ و دیدار با روسای دولتی کشورهای شرکت‌کننده را مفید ارزیابی کرد اما افزود که همه جوانب اجلاس تحت شعاع بحران اوکراین قرار داشتند. پوتین گفت که این چالش را در دیدارهای جداگانه با رهبران شرکت‌کننده در اجلاس در میان گذاشته است.

رئیس جمهور روسیه در مصاحبه مفصلی با کانال یک شبکه تلویزیون سراسری آلمان از نحوه برخورد رسانه‌های غربی با مسائل شرق اوکراین انتقاد کرده و گفته است که این رسانه‌ها برخوردی یک طرفه با مسئله دارند و از جمله از عملیات نظامی ارتش اوکراین و به کارگیری موشک در منطقه چیزی نمی‌نویسند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.