ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا قتل پیتر کسیگ توسط داعش را تایید کرد

باراک اوباما، گردن زده شدن پیتر کسیگ را «شرارت محض» خواند و به پدر و مادر او تسلیت گفت. «دولت اسلامی» با انتشار ویدئویی در اینترنت، اوباما را مسئول مرگ کسینگ خوانده بود.

باراک اوباما، گردن زده شدن پیتر کسیگ را «شرارت محض» خواند و به پدر و مادر او تسلیت گفت. «دولت اسلامی» با انتشار ویدئویی در اینترنت، اوباما را مسئول مرگ کسیگ خوانده بود.

در وب‌سایت تشکیلات امدادرسانی غیردولتی SERA پیام کوتاهی منتشر شده که تاکید می‌کند: ‌«به دلیل شرایط امنیتی در سوریه‌، کار ما موقتا خاتمه می‌یابد.» پیتر کسیگ که در سال ۲۰۱۲ این نهاد را برای حمایت از آوارگان سوری بنیان‌گذاری کرد‌، اول اکتبر ۲۰۱۳ در شرق سوریه ربوده شد. او کار خود را نخست در ترکیه ا‌غاز کرده بود.

در ویدئوی منتشر شده از سوی داعش در اینترنت، مردی سیاهپوش و نقاب‌زده اعلام می‌کند که کسیگ را گردن زده است. کنار پای او سری بریده دیده می‌شود.

این عضو داعش در پیام خود، باراک اوباما را مسئول مرگ کسیگ معرفی می‌کند و می‌گوید: «اوباما دروغ می‌گفت که سربازان آمریکایی را از عراق خارج می‌کند. آنها باز می‌گردند و این بار به مراتب بیشتر از قبل خواهند بود.»

ارتش آمریکا و متحدان جهانی آن از جمله کشورهای عربی از چند ماه قبل در عراق و سوریه علیه شبه‌نظامیان داعش می‌جنگند. داعش انتقام این حضور را با کشتن امدادگران و همکاران برنامه‌های عمرانی می‌گیرد.

پدر و مادر کسیگ

داعش اوایل اکتبر از گردن زدن الن هنینگ خبر داد و تهدید کرد که کسیگ را هم خواهد کشت. چند روز بعد والدین کسیگ در پیامی ویدئویی به ربایندگان پسرشان تقاضا کردند که کاری به فرزندشان نداشته باشند. مادر کسیگ گفت: «از کلیه کسانی که او را در اختیار دارند تقاضا می‌کنیم او را ‌آزاد کنند.‌»

پدر کسیگ در این پیام گفت که فرزندش با دیدن رنج مردم سوریه تشکیلاتی را با ۱۵۰ نیروی داوطلب بنیان‌گذاری کرد تا به آوارگان، غذا و لباس و دارو برسانند.

والدین کسیگ اعلام کرده بودند که پسرشان اسلام آورده و نام عبدالرحمن را برای خود برگزیده است. دو ماه پیش از اعلام قتل کسیگ، ربایندگان او عکسی را در اینترنت منتشر کردند که این امدادگر را در قالب سربازی نشان می‌داد که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ در ارتش امریکا خدمت کرده و چهار ماه در عراق بوده است.

کسیگ به دلایل پزشکی از خدمت در ارتش کناره گرفته و شروع به تحصیل در رشته علوم سیاسی کرده بود.

پیام ویدئویی مربوط به قتل کسیگ با لهجه بریتانیایی منتشر شده است. احتمالا گوینده سخنان‌‌، همان «جان جهادی» است که در ویدئوهای قبلی نیز حرف می‌زد. نیروهای ائتلاف گفته‌اند که او در حملات اخیر هوایی به مواضع رهبران داعش، زخمی شده است.

اوباما در واکنش به قتل کسیگ به پدر و مادر او تسلیت گفته و اقدام داعش را «شرارت محض» خوانده است.

در ویدئوی منتشره داعش، گردن زدن کسیگ نشان داده نمی‌شود اما مرد نقابدار می‌گوید که او در شمال سوریه دفن شده است. این ویدئو صحنه‌های سر بریدن دست‌کم ۱۴ سوری را نیز نشان می‌دهد که گویا نیروهای ارتش اسد هستند.

پیتر کسیگ ۲۶ ساله بود. با کشته شدن او، تعداد شهروندان غربی که داعش سرشان را بریده است، به پنج نفر رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.