ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست اتحادیه اروپا برای تحریم جدایی‌‌طلبان شرق اوکراین

وزیران خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم می‌آیند تا تصمیمات مشترکی در قبال مخالفان دولت کی‌یف بگیرند. یکی از این تصمیم‌ها ممنوعیت آنها از سفر است.

وزیران خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم می‌آیند تا تصمیمات مشترکی در قبال مخالفان دولت کی‌یف بگیرند. یکی از این تصمیم‌ها ممنوعیت آنها از سفر است.

بخش‌های وسیعی از شهر دونتسک در منازعه شورشیان و نیروهای دولتی اوکراین ویران شده‌اند.

مقر اتحادیه اروپا در بروکسل‌‌‌‌‌، روز دوشنبه ۱۷ نوامبر میزبان وزیران خارجه کشورهای عضو خواهد بود. دستور کار این نشست، تدابیر تنبیهی در قبال جدایی‌طلبان شرق اوکراین است. فرانک والتر اشتاین‌مایر‌، وزیر خارجه آلمان می‌گوید پیش از همه‌، درباره تحریم مسافرتی یا بستن حساب‌های جاری شورشیان بحث خواهد شد.

تحریم‌های اقتصادی جدید علیه روسیه، موضوع کار نشست بروکسل نخواهد بود.

تدابیر یاد شده در واکنش به بی‌اعتنایی مخالفان دولت کی‌یف به مفاد پیمان صلح مینسک، برگزاری انتخابات در دونتسک و لوهانسک و شکستن آتش‌بس اتخاذ می‌شوند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در استرالیا، از کشورهای غربی خواست که سیاستی هماهنگ در مورد بحران اوکراین اتخاذ کنند. مرکل افزود که پراکندگی مواضع در قبال ولادیمیر پوتین‌‌‌، خطر ایجاد شکاف بین اروپا و آمریکا را در بر دارد.

مرکل در بریزبن با پوتین گفت‌وگویی چهار ساعت و نیمه داشت که محتوای آن منتشر نشده است. او در حاشیه اجلاس، به شکلی کم‌سابقه به پوتین تاخت و او را به «سلطه‌طلبی» متهم کرد. صدراعظم ‌آلمان الحاق کریمه به روسیه را «نقض حقوق بین‌الملل» خوانده و گفته که چنین اقداماتی، صلح و نظم پس از جنگ دوم جهانی را زیر سوال می‌برد.

مرکل هم‌چنین هشدار داده که دامنه سیاست‌های پوتین می‌تواند به مولداوی یا صربستان نیز کشیده شود.

رئیس جمهور روسیه اما در مصاحبه‌ای تلویزیونی با کانال یک شبکه سراسری آلمان، تاکید کرد که الحاق کریمه به روسیه، نه تنها نقض حقوق ملل نبود بلکه موجب پیشگیری از خونریزی در این منطقه شد. پوتین، متقابلا رسانه‌های غربی را به پوشش یک‌طرفه اخبار به نفع ارتش و دولت اوکراین متهم کرد.

در این میان‌‌، پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کشورش در حال حاضر خطرناک‌ترین جای دنیاست. پوروشنکو به روزنامه «بیلد» چاپ آلمان گفت که هزاران سرباز، صدها تانک و خودروی زرهی و تیربار روسی در اوکراین حضور دارند. پوروشنکو افزود که خطر روسیه محدود به اوکراین نمی‌شود بلکه کل اروپا را تهدید می‌کند.

پوروشنکو در تازه‌ترین اقدام‌، دستور داده که کلیه دفاتر و ادارات دولتی اوکراین‌‌، از جمله مدارس‌، بیمارستان‌ها و مراکز خدمات عمومی در مناطق تحت کنترل شورشیان‌‌، به کار خود خاتمه دهند.

سازمان ملل می‌گوید منازعه شرق اوکراین از آوریل تا اکتبر ۲۰۱۴ بیش از ۳۶۶۰ کشته و ۸۷۰۰ نفر زخمی به جای گذاشته است. آتش‌بس توافق شده در ۵ سپتامبر نیز تاکنون شکننده بوده و کشمکش‌های مسلحانه هم‌چنان افراد غیرنظامی را قربانی می‌کند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در  ماه اکتبر تاکید کرد که زندگی پنج میلیون نفر در شرق اوکراین، دستخوش منازعه مسلحانه موجود شده است. تنها در دونتسک و لوهانسک حدود ۴۰ هزار کارگاه و مغازه و محل کسب و کار تعطیل شده‌اند و هزاران نفر از مردم نیز به همین ترتیب، شغل خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.