ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تدارک نمایندگان مخالف برای نمایش فیلمی علیه وزیر پیشنهادی علوم

نمایندگان مخالف دولت در آستانه جلسه رای اعتماد به دانش آشتیانی، گفته‌اند فیلم و فایل‌های صدایی در دست دارند که ارتباط او را با وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ اثبات می‌کند.

در حالی که حسن روحانی امیدوار است بتواند برای فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، به عنوان وزیر علوم از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد، مخالفان دولت در حال تهیه فیلمی علیه دانش آشتیانی هستند تا جلسه رای اعتماد او را با شکست مواجه کنند.

دولت نگران انتشار این فیلم در جلسه رای اعتماد در روز سه شنبه ۲۷ آبان است.

فخرالدین دانش آشتیانی چهارمین فردی است که به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی می‌شود

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران، می‌گوید الیاس نادران از نمایندگان مخالف دولت، در پاسخ به پرسشی در مورد نمایش این فیلم در جلسه رای اعتماد دانش آشتیانی، تنها سکوت کرده است.

اما خبرگزاری کار ایران، ایلنا، می‌گوید اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد نمایندگان مخالف دولت، یک ویدیو و سه فایل صوتی در اختیار دارند و می‌خواهند از آن‌ها به عنوان اسناد ارتباط دانش آشتیانی با اعتراضات پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، فیلم مورد نظر صحنه‌هایی از حضور برخی چهره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را در یکی از موسسه‌های وابسته به مجتمع آموزشی مفید نشان می‌دهد. ریاست این موسسه بر عهده دانش آشتیانی بوده است.

ایلنا اما می‌گوید تاریخ این فیلم‌ها دستکاری شده است و فیلمی که منتقدان دولت در مجلس آن را تهیه کرده‌اند، مربوط به روزهای پیش از انتخابات و اعتراضات در تهران است اما مخالفان می‌خواهند از آن به عنوان سند ارتباط دانش آشتیانی با رهبران جنبش اعتراضی سبز استفاده کنند.

«فیلم داریم اما آن را به وزارت اطلاعات نمی‌دهیم»

با انتشار اخباری در مورد فیلم موجود علیه دانش آشتیانی، مجید نصیرپور، معاون هماهنگی معاونت پارلمانی رییس جمهوری اعلام کرده است مخالفان اگر فیلمی دارند آن را در اختیار دولت قرار دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وزارت علوم در حال حاضر وزیر ندارد

او به خبرگزاری ایلنا گفته:‌ «منتقدان می‌گویند فیلمی وجود دارد و ما هر چه ما خواهش کردیم این فیلم را در صورتی که وجود دارد، در اختیار مجموعه دولت قرار دهند، قبول نکردند. قطعا اگر فیلم مستندی وجود داشته باشد که آن فیلم صرفا ساخته و پرداخته برای مخالفت با دولت نباشد، حتما مورد توجه دولت قرار می‌گیرد.»

از سوی دیگر، حسین نقوی حسینی از نمایندگان مخالف دانش آشتیانی، با شرکت در برنامه‌ تلویزونی نگاه در شبکه اول سیما، خطاب به نماینده دیگری که از دانش آشتیانی دفاع می‌کرد گفت: «اگر ما سندی ارائه دهیم که دانش آشتیانی در تحصن‌های دانشجویی در زمان فتنه فعال بوده، شما قبول می‌کنید؟ بنده فیلم دارم و نیازی ندارم آن را به تأیید وزارت اطلاعات برسانم».

«اعتراض خانواده‌های شهدای مجتمع مفید به مدیریت دانش آشتیانی»

در این میان گروهی که خود را از «خانواده‌های شهدای مجتمع آموزشی مفید» معرفی می‌کنند مدیریت دانش آشتیانی بر این مجموعه را باعث تبدیل شدن موسسه مفید به «مجموعه‌ای بیگانه و بی‌دغدغه نسبت به انقلاب، افراطی، بی‌منطق و اسیر فتنه» دانسته‌اند.

آن‌ها به علی لاریجانی، رییس مجلس، نامه نوشته‌ و از معرفی او به عنوان گزینه‌ای برای وزارت علوم اظهار نگرانی کرده‌اند. در بخشی از این نامه آمده است که دانش آشتیانی در زمانی که معاون وزارت علوم در دولت محمد خاتمی بود، با امضای نامه‌ای از تحصن نمایندگان در مجلس ششم حمایت کرد. همچنین به گفته مخالفان دانش آشتیانی، او برای حذف بسیج دانشجویی از دانشگاه‌ها در زمان دولت خاتمی تلاش کرده است.

برگزاری اردوهای مختلط خارج از کشور در دانشگاه‌ها، ترویج بی‌سابقه موسیقی و حضور متداوم افرادی مانند ابراهیم یزدی، عزت‌الله سحابی، سعید حجاریان و موسوی خوئینی‌ها در مراسم مختلف در دانشگاه‌ها نیز جزو مواردی است که اکنون برای مخالفت با گزینه پیشنهادی دولت استفاده می‌شود.

نمایندگان مخالف می‌گویند وزاری پیشنهادی دولت برای وزارت علوم با جنبش سبز در ارتباط بوده‌اند

روزنامه کیهان نیز گزارش داده است که اکثر نمایندگان مجلس مخالف حضور او در کسوت وزیر علوم هستند و او را با «فتنه ۸۸» در ارتباط می‌دانند. محفاظه‌کاران در ایران از «جنبش سبز» با عنوان «فتنه ۸۸» نام می‌برند.

کیهان می‌گوید گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت علوم با «فراکسیون رهروان ولایت» در مجلس جلسه داشته تا آنان را برای رای اعتماد به خود قانع کند ولی در این راه موفق نبوده است.

جواد کولیوند، یکی از نمایندگان عضو این فراکسیون نیز به خبرگزاری تسنیم گفته است «عدم نقش‌آفرینی در فتنه ۸۸» از خطوط قرمز مجلس است.

لاله افتخاری نماینده مردم تهران نیز می‌گوید که دغدغه نمایندگان در مورد وزارت علوم، تکرار دوباره «تراژدی فتنه سال‌های ۷۸ و ۸۸» در کشور است.

علی مطهری: از دانش آشتانی دفاع می‌کنم

در این میان علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، می‌گوید در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری که روز سه شنبه ۲۷ ابان برگزار می‌شود، به عنوان موافق از او دفاع خواهد کرد. او به خبرنگاران پارلمانی درباره احتمال به نمایش درآمدن فیلمی علیه دانش آشتیانی در جلسه رای اعتماد با خنده گفت: «امیدوارم فیلمی که در صحن علنی نشان داده می‌شود اکشن باشد تا جذابیت بیشتری برای بینندگان داشته باشد».

داستان وزرای علوم در دولت حسن روحانی

فخرالدین دانش آشتیانی به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. نمایندگان مجلس به  مسعود میلی منفرد، اولین وزیر پیشنهادی رای اعتماد ندادند و او را با «فتنه ۸۸» مرتبط اعلام کردند.

رضا فرجی دانا، دومین وزیر پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شد، اما با گذشت کمتر از یک سال از تصدی این مسئولیت استیضاح و از مسئولیت خود کنار گذاشته شد.

حسن روحانی بلافاصله بعد از استیضاح فرجی دانا، محمدعلی نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی کرد و سپس محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران را به عنوان سومین وزیر پیشنهادی دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد، اما اکثریت نمایندگان مجلس به نیلی نیز رای موافق ندادند. مخالفان او در صحن علنی گفتند که او نیز در «فتنه ۸۸» یا همان جنبش سبز نقش داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.