ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تائید حکم ۴۴ سال زندان برای سه زندانی کرد

حکم کیانوش رستمی، محسن خدابندلو و نعمت فتحی شامل در مجموع ۴۴ سال زندان به دلیل «عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران» و «توهین به رهبری» در دادگاه تجدیدنظر استان کرمانشاه تائید شد.

دادگاه انقلاب سه فعال سیاسی کرد را به اتهام «عضویت در حزب دموکرات کردستان ایران» و «توهین به رهبری» در مجموع به ۴۴ سال زندان محکوم کرد.

حکم دادگاه بدوی رستمی، خدابندلو و فتحی اواخر سال گذشته خورشیدی صادر شده بود

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم زندان کیانوش رستمی، محسن خدابندلو و نعمت فتحی در شعبه‌ ١٥ دادگاه تجدیدنظر استان کرمانشاه، به تائید رسیده است».

رستمی و خدابندلو به اتهام «بغی» (به‌ معنای سرکشی گروهی از مسلمانان در برابر امام مشروع) به دلیل «عضویت در حزب دموکرات کردستان ایران»، هرکدام به ۱۵ سال زندان و به اتهام «توهین به رهبری» هرکدام به دوسال زندان محکوم شده‌اند.

فتحی نیز به اتهام بغی به دلیل «عضویت در حزب دموکرات کردستان ایران» به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

صدور این حکم در حالی است که بر اساس قانون مجازات اسلامی جدید، در صورتی که متهم بابت چند اتهام به زندان محکوم شود، تنها بالاترین مجازات قابل اجرا خواهد بود.

حکم دادگاه بدوی رستمی، خدابندلو و فتحی اواخر سال گذشته خورشیدی صادر شده بود.

در پی صدور این حکم، این سه زندانی کرد  روز بیست و ششم اسفندماه در واکنش به آنچه «وضعیت نامناسب و اذیت و آزار» عنوان شده بود اعلام اعتصاب غذا کردند.

یکی از آنان نیز به نشانه اعتراض، لب‌های خود را دوخت و توسط مأموران امنیتی زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

این سه جوان زندانی کرد، پیرو آیین یاری هستند و روز بیست و چهارم خردادماه در کرمانشاه از سوی نیروهای وزارت اطلاعات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ برای احزاب کرد اپوزسیون بازداشت شدند.

طی یک سال و نیم اخیر مأموران اداره‌ اطلاعات کرمانشاه، این سه زندانی را که در زندان دیزل آباد کرمانشاه به‌سر می‌برند. تحت شدید شکنجه‌های روحی و جسمی قرار داده‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.