ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه تحصن در مقابل کانون وکلا در حمایت از نسرین ستوده

گروهی از وکلای دادگستری در اعتراض به حکم محرومیت سه ساله نسرین ستوده از وکالت، در مقابل ساختمان کانون وکلا گرد هم آمدند.

گروهی از وکلای دادگستری در اعتراض به حکم محرومیت سه ساله نسرین ستوده از وکالت، در مقابل ساختمان کانون وکلا گرد هم آمدند.

این وکلا در حمایت از کمپین «حق کار دگر اندیشان»، روز سه‌شنبه ۲۷ آبان در مقابل ساختمان کانون وکلا گردهم آمدند.

در میان این گروه شماری از وکلا و فعالان مدنی شهرهای مختلف ازجمله تبریز و شازند اراک حضور داشتند.

آنها با خود پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر آن به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده بود: «حق کار، حق دگراندیشان».

روز شنبه ۲۶ مهرماه سال جاری، شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا به ریاست ماجد وثوقی، وکیل پایه یک دادگستری و دو تن از دادیاران این شعبه، حکم محرومیت نسرین ستوده از وکالت را صادر کرده است.

این دادگاه که به منظور رسیدگی به درخواست دادسرای اوین تشکیل شده بود، با «محرومیت او از وکالت به مدت سه سال» موافقت کرده است.

سه روز بعد در روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه، ستوده، در اعتراض به حکم محرومیت از وکالت خود توسط دادگاه انتظامی وکلا و آزار دگراندیشان به دست حکومت ایران و کنترل روز افزون رژیم بر کانون وکلا و قوه قضائیه در مقابل ساختمان کانون وکلای مرکز در تهران دست به تحصن زد، اما با گذشت چند ساعت، نیروهای امنیتی این حرکت اعتراضی را به هم زدند.

با این حال از آن تاریخ تاکنون، این تحصن‌های کوچک، به طور مداوم ادامه داشته است.

ستوده همزمان با آغاز این تحصن ها در نامه‌ای نوشت که رأی دادگاه انتظامی وکلا زیر فشارهای وزارت اطلاعات و دادستانی صادر شده است و به این حکم اعتراض دارد.

او تأکید کرد که از خانه خود نسبت به عملکرد دادگاه انتظامی قضات اعتراض نمی‌کند، بلکه برای اعلام اعتراض به سوء‌مدیریت کانون و قضات غیرمستقل، محرومیت از کار، نادیده گرفتن حق دگراندیشان در انتخاب وکیل و تلاش برای محو کامل استقلال کانون وکلا، در جلوی کانون وکلای دادگستری مرکز تحصن خواهد کرد.

او دلایل تحصن خود را چنین شرح داد: «سال‌هاست حکومت ایران، دگراندیشان را از حق حیات، تحصیل و کار محروم می‌کند. من به این محرومیت‌ها معترض‌ام.»

برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر، که برنامه مشترک «فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT) است، حکم کانون وکلای مرکز را که بر اساس حکم خودسرانه دادگاه اولیه صادر شده محکوم کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.