ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخاب قدرتمندترین زن سال هلند در سال ۲۰۱۴

کبری قاسمی- خانم هرنا فرهَخِن مدیر ۴۸ ساله اداره پست هلند، به عنوان قدرتمندترین زن سال هلند برگزیده شد.

خانم هرنا فرهَخِن (Herna Verhagen)، مدیر ۴۸ ساله اداره پست هلند، به عنوان قدرتمندترین زن سال هلند برگزیده شد.

هرنا فرهخن

هیئت منتخب شرکت پست هلند سودآوری مجدد خود را مدیون مدیریت هرنا فرهخن است. او توانسته است شرکت پست ورشکسته را به ساحل امن برساند.

در بیانیه مربوط به انتخاب قدرتمندترین زن سال هلند نوشته شده است که فرهخن نه تنها یک مدیر بزرگ، کارساز و پیوند دهنده است، بلکه به شیوه‌ای کاملا طبیعی و توانمندانه مسائل زنان را مطرح می‌کند.

این ششمین سال است که جایزه «قدرتمندترین زن سال» از طرف ماهنامه «اوپ زی» Op Zij که تخصصی مسائل زنان است اهدا می‌شود. هر سال صد زن برتر در رشته‌های مختلف بازرگانی، سیاسی و فرهنگی انتخاب و از بین آنها با نفوذترین و تاثیرگذارترین زن برگزیده می‌شود. در سال‌های پیش زنانی چون آخنس یونگریوس رئیس سندیکای مقتدرکارگران و بئاتریکس ملکه سابق هلند هم این جایزه را از آن خود کردند.

نلی کروز

برای گزینش قدرتمندترین زن سال دو معیار درنظر گرفته می‌شود: یکی موقعیت یا مسئولیت شغلی است و دیگری روش مدیریت این مسئولیت است.

اوپ زی نوشته است برای تهیه فهرست ۱۰۰ زن برتر، هیئت ژوری و کارشناسان مختلف نشست‌ها و بحث های فراوانی داشتند ولی برای انتخاب قدرتمندترین زن سال هیچ بحثی نبود، همه بر شایستگی هرنا فرهخن برای این جایزه توافق داشتند.

فرهخن در دوران بحران اقتصادی، مسئولیت پست هلند را برعهده گرفت. شرکت پست هلند که ۵۹ هزار نفر در آن کار می‌کنند بزرگترین شرکت خصوصی هلند است که پیشتر دولتی و با چالش‌های جدی همچون سال‌های طولانی بحران، جهانی شدن بازار و افزایش انعطاف در بازار درگیر بود.

هنگامی که فرهخن مدیریت این شرکت را به دست گرفت توانست آن را از تنگنای شدید اقتصادی بیرون بیاورد و به آن جانی تازه ببخشد. او توانست این شرایط را در طول دو سال تغییر دهد و آن را دوباره احیا کند و به دستاوردهای مثبت اقتصادی برساند، درحالی که مدیران پیشین در طی سال‌ها نتوانستند چنین کاری انجام دهند.

فرهخن پس از شروع فعالیت در شرکت پست هلند، به سیاست تعدیل نیرو که بسیار بحث برانگیربود، پایان داد و گفت: «ما باید جرئت داشته باشیم تا از تصمیم‌های اشتباه خود برگردیم.»

فنِسا اورز

یکی دیگر از کارهای مثبت این مدیر این است که توانسته با سندیکاهای کارکنان بر سر قرارداد دسته جمعی و حق بازنشستگی به توافق برسد بدون اینکه منجر به اعتصاب‌های گسترده شود.

جایزه دستاورد یک عمر سال جاری نیز به خانم نلی کروز Nellie Kroes، کمیسر اتحادیه اروپا داده شد، به‌خاطر پنجاه سال تلاش موفقیت‌آمیز در سطوح بالا به عناوین «معاون وزیر»، «وزیر»، «رئیس هئیت مدیره»، «تاجر» و «رئیس کمیسیون پارلمان اروپا». مجموعه فعالیت‌های او، الگوی نمونه‌ای از یک زن موفق را ارائه داده است.

نلی کروز در حال حاضر در اتحادیه اروپا مسئولیت دستورالعمل دیجیتال را دارد.

او می‌گوید: «من خودم را یک زن قدرتمند نمی‌دانم. اساساً این عنوان مرا به یاد تفکر بسته مردان قدیم می‌اندازد. مهم تأثیرگذاری است و بهتر بگویم تاثیرپذیری است. تو از دیگران تاثیر می‌گیری و این تاثیر را با دیگران به اشتراک می‌گذاری. در این صورت هست که مؤثر می‌شوی.»

گزینش خوانندگان ماهنامه اوپ زی برای جایزه استعداد ۲۰۱۴، فنِسا اورز Vanessa Evers  بود. او پروفسور در رشته  Human Media Interaction در دانشگاه توونته است و تکنولوژی آینده را تدریس می کند: روبوت‌ها.

این جایزه اولین بار است که ارائه می‌شود و هدف آن معرفی استعدادهای جوان به جامعه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.