ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنجمین وزير پيشنهادی علوم معرفی شد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران یک روز پس از رأی ندادن مجلس به چهارمین وزیر پیشنهادی وزارت علوم، محمد فرهادی را برای تصدی وزارت علوم تحقيقات و فن‌آوری به مجلس معرفی کرد.

یک روز پس از مخالفت مجلس ایران با صلاحيت فخرالدين احمدی دانش آشتيانی برای وزارت علوم، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در نامه‌ای به علی لاریجانی، رئيس مجلس، محمد فرهادی را به‌عنوان پنجمین وزير پيشنهادی علوم تحقيقات و فن‌آوری معرفی کرد.

محمد فرهادی، پنجمین وزير پيشنهادی علوم

به‌گزارش منابع خبری ایران، محمد فرهادی اهل شاهرود و جراح و متخصص گوش و حلق و بينی و عضو هيأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ايران است.

وی پیش از این در سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ وزير فرهنگ و آموزش عالی بود و در نخستین دولت محمد خاتمی موسوم به «دولت اصلاحات»،  وزیر بهداشت بوده است.

محمد فرهادی مدتی نيز به عنوان رئيس دانشگاه تهران و قائم مقام جمعيت هلال‌احمر به فعاليت مشغول بوده و هم‌اکنون رئيس جمعيت هلال‌احمر است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نوشته است: «نمايندگان مجلس در جلسه علنی امروز با معرفی محمد فرهادی به‌عنوان وزير پيشنهادی وزارت علوم موافقت کرده و رضايت خود را با صلوات و فرياد چهار چهار نشان دادند.»

محمد فرهادی در مورد معرفی خود به‌عنوان وزیر علوم پیشنهادی به خبرگزاری مهر گفت: «هر بار که اين مسأله اوج می‌گيرد من نيز به‌عنوان گزينه معرفی می‌شوم. اين بار نيز صحبت‌هايی دراين زمينه صورت گرفته و قرار است تا ظهر امروز نتيجه نهايی را به من اعلام کنند.»

وی در مورد پذیرش این پیشنهاد گفت هم علاقه‌مند است و هم در این زمینه برنامه‌های بسیاری دارد.

روز گذشته، مجلس با با ۱۷۱ رأی مخالف در برابر ۷۰ رأی موافق و ۱۶ رأی ممتنع‌ به صلاحيت فخرالدين احمدی دانش آشتيانی برای وزارت علوم رأی نداد.

دانش آشتیانی چهارمین فردی بود که حسن روحانی در ۱۵ ماه عمر دولت خود به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی می‌کرد.

جعفر میلی منفرد، نخستین گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه بود که مجلس به او رأی اعتماد نداد. پس از آن، حسن روحانی، جعفر توفیقی، وزیر علوم دولت محمد خاتمی را به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد و پس از چند ماه، رضا فرجی‌دانا را به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد.

رضا فرجی‌دانا هر چند توانست از مجلس ایران رأی اعتماد بگیرد، اما نمایندگان مجلس، ۲۹ مردادماه او را استیضاح و برکنار کردند.

پس از این رویداد، محمدعلی نجفی، وزیر پیشین آموزش و پرورش در دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد تا این‌که محمود نیلی احمدآبادی، چهارشنبه ۳۰ مهر سال جاری، به‌عنوان سومین گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی شد اما نمایندگان به او نیز رأی اعتماد ندادند.

اکنون محمد فرهادی پنجمین گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت علوم است که نمایندگان مجلس باید درباره او تصمیم بگیرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.